kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
روحانی در تماس تلفنی با فرمانده نیروی انتظامی:

اهانت و تضعیف حافظان نظم و امنیت جامعه از طرف هر گروهی که انجام گیرد، به هیچ وجه تحمل نخواهد شد

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: اهانت و تضعیف حافظان نظم و امنیت جامعه از طرف هر گروهی که انجام گیرد، به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.




روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با سردار سرتیپ پاسدار «حسین‌اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از ماموران فداکار و خدوم نیروی انتظامی در اغتشاشات و حوادث روزهای اخیر، از مدیریت سنجیده و در عین حال مقتدرانه نیروهای عملیاتی به‌ویژه نیروی انتظامی قدردانی و تاکید کرد که دولت با تمام توان از حافظان امنیت کشور پشتیبانی می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روحانی در این تماس تلفنی همچنین به خانواده‌های معظم شهدا در این اغتشاشات اخیر تسلیت گفت و اظهار کرد:رفتارها و برخوردهای خشونت‌آمیز و اهانت و تضعیف پلیس که حافظ نظم و امنیت جامعه است، از طرف هر گروهی که انجام گیرد، به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.
رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر برخورد قاطع با قانون‌شکنان و بر هم‌زنندگان نظم عمومی، ضرورت توجه و رسیدگی به خانواده معظم این شهدا را مورد تاکید قرار داد.
گزارش وزرا
در جلسه دیروز(چهارشنبه) هیئت دولت به ریاست روحانی، گزارش وزرای کشور و اطلاعات از حوادث روزهای اخیر و اغتشاشاتی که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیج شد، به هیئت وزیران ارائه شد.
رئیس‌جمهور ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای عزیز و اظهار همدردی با آنان، از مدیریت سنجیده و مدارای حداکثری نیروهای عملیاتی به ویژه نیروی انتظامی قدردانی کرد.
روحانی اظهار داشت: برخوردهای خشونت‌آمیز و اهانت به پلیس که حافظ نظم و امنیت جامعه است را به هیچ وجه تحمل نمی‌کنیم.
وی ضمن احترام به همه عقاید و افکار و پذیرش تنوع‌های فکری و فرهنگی، رفتارهای خشونت‌آمیز از طرف هر گروهی را به شدت محکوم کرد.
به گزارش مهر، رئیس‌جمهور در ادامه دستگاه‌های مسئول را با هدف تقویت انسجام و یکپارچگی ملی و افزایش وحدت و همگرایی، به بررسی و کند و کاو در ریشه‌های شکل گیری اینگونه حوادث مامور کرد.
پیام تسلیت
رئیس‌جمهور با صدور پیامی شهادت سه تن از سربازان رشید نیروی اتتظامی و دو تن از بسیجیان سرافراز را در حوادث و اغتشاشات اخیر تسلیت گفت و وزیر کشور را مامور بررسی دقیق این موضوع و ارائه گزارش به افکار عمومی ملت شریف ایران کرد.
در بخشی از پیام رئیس‌جمهور آمده است: شهادت سه تن از سربازان رشید نیروی انتظامی و دو تن از بسیجیان سرافراز مایه تاثر و تالم فراوان شد. این سربازان غیور کشور که در راه ایجاد نظم و آرامش جان خود را ایثارگرانه در طبق اخلاص گذاشتند و مظلومانه به شهادت رسیدند قطعا به عنوان شهیدان نظم و آرامش در یاد مردم جاودانه خواهند ماند.
در بخش دیگری از پیام رئیس‌جمهور آمده است: از وزیر محترم کشور به عنوان رئیس ‌شورای امنیت کشور می‌خواهم به صورت دقیق این حادثه را بررسی و تمامی عوامل ایجاد اختلال در نظم جامعه را شناسایی کرده و گزارش شفاف و دقیقی را در اسرع وقت به افکار عمومی ارایه کند. همچنین لازم است مسئولین ذیربط ضمن دیدار با خانواده شهدا به مجروحین نیروی انتظامی و بسیج در این حادثه رسیدگی جدی کنند. اینجانب با تالم و تاثر فراوان شهادت این عزیزان را به خانواده‌های معززشان، نیروی خدوم انتظامی و بسیجیان فداکار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای آنان خواستارم.