kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

آمریکا سران داعش را از زندان حسکه فراری داد

چند فروند بالگرد نظامی آمریکا با فرود در محوطه زندان «حسکه» در شمال شرق سوریه، ده‌ها تن از سرکرده‌های «داعش» را از این زندان فراری دادند.



خبرگزاری تسنیم به نقل از شاهدان محلی در استان «حسکه» اعلام کرد، چند فروند بالگرد نظامی آمریکا باحضور در آسمان شهر حسکه، در محوطه زندان این استان فرود آمده و پس از سوار کردن گروهی از رهبران داعش و ده‌ها قبضه سلاح و مهمات، آنها را به پایگاه خود در منطقه «الرمیلان» منتقل کرده‌اند. الرمیلان یکی از 14 پایگاه آمریکا در سوریه است و در شمالی‌ترین نقطه استان کردنشین حسکه قرار دارد. این منطقه در نزدیکی شهر «دهوک» عراق قرار دارد.
به گفته یک منبع محلی که خواست نامش فاش نشود، بیش از 100 سرکرده و فرمانده ارشد داعش در زندان حسکه حضور داشته‌اند و آمریکا قصد دارد باقی‌مانده‌های آنها را هم به مناطق امن منتقل کند و ساختار رزمی و تشکیلاتی را به داعش برگرداند.
در همین رابطه، ژنرال «آندری نوویکف» رئیس مرکز مبارزه با تروریسم در کشورهای مستقل «همسود» گفت: «بخش اعظم تروریست‌ها به افغانستان و پاکستان منتقل شده‌اند.» در ارتباط با این انتقال، پیش از این نیز «کابلوف» نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان نیز سخن گفته بود. ایسنا نیز به نقل از «سی.ان.ان» گزارش داد، سلاح‌های آمریکایی مثل پرتابه‌های نارنجک، مسلسل‌های سنگین، دوربین‌های دید در شب و حتی خودروهای زره‌پوش در یک بازار آنلاین تروریستی در سوریه، در حال خریدوفروش است.