kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

مشارکت آستان قدس رضوی در اجرای پروژه راه‌آهن بجنورد ـ گرگان

طرح راه آهن بجنورد به گرگان که استان خراسان شمالی را به شبکه سراسری راه آهن متصل می‌کند با مشارکت آستان قدس رضوی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ عمران رضوی در این زمینه اظهار داشت: توافقاتی فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و شرکت چینی سایناهیدرو، پس از گذشت بیش از 8ماه مذاکرات و جلسات مستمر، صورت گرفته است.
رنجبران مدت این قرارداد را پنج سال اعلام کرد و افزود: 85درصد طرح را سرمایه‌گذار خارجی یعنی شرکت چینی سایناهیدرو و 15 درصد آن را نیز دولت تامین می‌کند، مبلغ قرارداد با احتساب همه هزینه‌ها بیش از 8 هزار و300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی طول مسیر راه آهن گرگان -بجنورد -مشهد را 546کیلومتر اعلام کرد و گفت: با اعلام آمادگی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و همچنین مدیرعامل موسسه سازمان اقتصادی رضوی، هزینه مالی 15درصد سهم کارفرما را آستان قدس رضوی تامین می‌کند.
رنجبران افزود: اجرای کل طرح را شرکت مسکن و عمران قدس رضوی به عنوان پیمانکار منتخب ایرانی و طرف سوم قرارداد سه جانبه انجام خواهدداد.
علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز با ‌اشاره به این موضوع که در بودجه 97 سهم دولت برای این طرح مشخص شده است، اظهار داشت: خوشبختانه آستان قدس رضوی به عنوان کارفرما سهم دولت را متقبل شده و در این طرح شرکت دارد.
محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی راه‌آهن گرگان - بجنورد و مشهد را محور ترانزیتی و مهم در توسعه استان معرفی کرد.