kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

رژیم آل خلیفه با گازهای سمی و تفنگ ساچمه‌ای به جان تظاهرکنندگان افتاد

نظامیان آل خلیفه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گازهای سمی به خشونت کشانده و تعداد زیادی را مجروح و بازداشت کردند.
سرویس خارجی-

اعتراضات بحريني‌ها عليه رژيم آل خليفه در هفتمین سالگرد انقلاب چهاردهم فوريه همچنان ادامه دارد و نيروهاي رژيم آل خليفه نیز کما فی‌السابق با استفاده از گلوله‌هاي ساچمه‌اي و گازهاي سمي، تظاهرات مردم مظلوم این کشور شیعه را سرکوب مي‌کنند.
مردم بحرين روز شنبه و در سومين روز از برگزاري مراسم سالگرد انقلاب چهاردهم فوريه در مناطق مختلف به خيابان‌ها آمده بودند و در حالی که  تصاويري از شيخ عيسي قاسم رهبر نهضت اسلامي بحرين در دست داشتند شعارهایی علیه پادشاه بحرین سر داده و خواستار حاکم شدن قانون، پايان محاصره خانه شيخ عيسي قاسم و نيز آزادي همه زندانيان به خصوص رهبران مخالفان شدند.
مخالفت با هرگونه عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي و تاکيد بر دفاع و حمايت از قدس اشغالي به عنوان پايتخت فلسطين و نيز تاکيد بر ضرورت خروج اشغالگران سعودي از بحرين از دیگر خواسته‌هاي تظاهرکنندگان عليه رژيم آل خليفه بود. آنها همچنين سياست‌های دوگانه را که آمريکا و انگليس در منطقه اجرا مي‌کنند، محکوم کردند. آل خلیفه با پشتیبانی این دو کشور 7 سال است که در حال سرکوب مردم بحرین هستند.
در همین رابطه خبر رسیده که،  سازمان عفو بين‌الملل مجددا از پادشاه بحرين خواسته اقدامات سرکوبگرانه را عليه فعالان حقوقي متوقف کند.گزارشگر این سازمان با تایید اخبار مربوط به سرکوب معترضان اظهار داشته، «اعتراضات مردم بحرين با درگيري‌هايي بين آنها و نيروهاي امنيتي همراه بود اما عناصر حاکم با وجود استفاده از انواع شيوه‌هاي سرکوبگرانه از جمله استفاده از گلوله‌هاي ساچمه‌اي و گازهاي سمي، نتوانستند مردم معترض را بترسانند. شماري از جوانان معترض با بستن خيابان‌ها و اجراي برخي اقدامات مبتني بر نافرماني مدني، توانستند حضور خود را در صحنه نشان دهند.» سازمان عفو بين‌الملل همچنان به انتقاد از رژيم آل خليفه به سبب سرکوب مدافعان از حقوق بشر به خصوص نبيل رجب فعال بحريني حقوق بشر ادامه مي‌دهد و بر همين اساس از حمد بن عيسي پادشاه اين کشور خواست به سرکوب‌ها پايان دهد.