kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

جراحت 148 فلسطینی در حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات یازدهمین جمعه خشم

جمعيت هلال احمر فلسطين می‌گوید دست کم 148 فلسطيني دیگر در درگيري‌هاي روز جمعه با نظاميان صهيونيست در کرانه باختري رود اردن و نوار غزه زخمي شده‌اند.
سرویس خارجی-

در سايه اصرار ترامپ و دولت آمريکا براي تحميل و شرايط خود بر کل منطقه و به ويژه مسجدالاقصي، همچنین همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای الحاق قدس شریف به سرزمین های‌اشغالی، گروه هاي فلسطینی پس از نماز جمعه در تظاهرات اعتراضي شرکت و تأکيد کردند که به مقاومت خود براي لغو تصميم ترامپ و مقابله همه‌جانبه با آن شدت مي بخشند. فلسطینی‌ها در این «جمعه خشم» به شدت با نیروهای امنیتی اسرائیل درگیر شدند.
در همین رابطه، جمعيت هلال احمر فلسطين اعلام کرده دست کم 148 فلسطيني در درگيري‌هاي کرانه باختری و نوار غزه زخمي شده‌اند. نظاميان اسرائيلي براي متفرق کردن تظاهرکنندگان به طرف آنان تيراندازي کرده و گاز‌اشک آور شليک می‌کردند که به مجروح شدن دست کم 148 نفر منجر شده است.
هشدار حماس
جنبش حماس اما به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تلاش‌ها و برنامه‌هایش برای «ایجاد تغییرات گسترده و عمیق برای یهودی‌سازی شهر قدس» هشدار داد.
جنبش مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرده «رژیم صهیونیستی می‌داند که مقاومت در برابر ادامه یورش و تعرضات این رژیم به اراضی فلسطین و مکان‌های مقدس آن بی‌تفاوت و ساکت نخواهد نشست».
 این جنبش  سپس از ساکنان شهر قدس خواست انتفاضه خود ضد اقدامات اسرائیل را تشدید و با ابزار‌ها و شیوه‌ای مختلف پاسخ این اقدامات را بدهند. حماس همچنین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تصمیمات فوری برای جلوگیری از اجرایی شدن برنامه‌ها و نقشه‌های اسرائیل و توقف سیاست‌های آن در زمینه یهودی سازی شهر قدس اتخاذ کنند.
جنبش جهاني علیه ‌اشغالگري
خبر دیگر اینکه دانشجويان کانادايي نیز به جنبش جهاني مقابله با‌اشغالگري و استعمار اسرائيل به نام
«بي دي اس»، مخفف بايکوت، عدم سرمايه‌گذاري و تحريم که به همت بيش از 170 سازمان غيردولتي شکل گرفته است پیوستند.
«کارن رادمن»، از فعالان اين جنبش در کانادا، در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما، با‌ اشاره به اين که 20 گروه مردمي از تحريم کامل پشتيباني مي‌کنند، گفته: «بيش از 30 گروه ديگر هم براي همراهي با فلسطينيان در کانادا فعال هستند...  ما کمپين هاي مختلفي را براي جلوگيري از همکاري بين بخش هاي تجاري يا فرهنگي کانادا و اسرائيل سازمان دهي کرديم و موفقيت هايي را هم به دست آورده ايم.
برخي گروه هاي صهيونيستي تلاش مضاعفي براي خاموش کردن اين جنبش‌ها انجام دادند که بي نتيجه بود.»