kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

یازدهمین جمعه خشم علیه اقدام ترامپ درباره قدس

کرانه باختری و اراضي فلسطين‌اشغالي در يازدهمين جمعه خشم و يازدهمين هفته از اعلام تصميم آمريکا درباره قدس، شاهد بروز درگيري شدیدی بين جوانان خشمگين فلسطيني و نظاميان رژيم صهيونيستي بود.

 

جوانان فلسطيني در يازدهمين جمعه خشم با نظاميان رژيم صهيونيستي در ورودي شمالي شهر «البيره» در کرانه باختری درگير شدند و در اين درگيري‌ها نظاميان صهیونیست 12 جوان فلسطيني را به اتهام پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت گشتي هاي اين رژيم در کرانه باختري بازداشت کردند.
به گزارش العالم، فلسطینیان ساکن شمال شرق قدس‌اشغالی روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات خود را آغاز و اعتراض خود را نسبت به اقدامات سرکوبگرانه و متجاوزانه نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان و تظاهرات کنندگان ابراز کردند.
صدها فلسطینی نیز روز گذشته در محکومیت گسترش شهرک سازی‌ها در غرب رام الله تظاهرات کردند و نظامیان صهونیست نیز با شلیک بمب‌های صوتی و گازهای‌اشک آور، تظاهرات کنندگان را متفرق کردند.
منابع فلسطینی همچنین خبر دادند که نظامیان‌اشغالگر به تظاهرات کنندگان فلسطینی در منطقه «بیتا» در جنوب نابلس هم یورش برده‌اند.
 از روز 15 آذر ماه که دونالد ترامپ دستور انتقال سفارتخانه آمریکا به شرق قدس‌اشغالی را صادر کرد تا کنون کرانه باختری، غزه و سرزمین های‌اشغالی صحنه تظاهرات و درگیری با نظامیان صهیونیست بوده و فلسطینی‌ها تاکید کرده‌اند که دست از مخالفت خود برنمی دارند.
چهار بار حبس ابد
خبر دیگر اینکه مجری یک عملیات استشهادی که طی آن 3 صهیونیست کشته شده بودند، به چهار بار حبس ابد محکوم شده است.
به گزارش فارس، دادگاه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه «عمر العبد» مجری عملیات استشهادی در شهرک «حلمیش» را به 4 بار حبس ابد محکوم کرد. عمر العبد سال گذشته طی عملیاتی در شهرک صهیونیستی حلمیش 3 شهرک‌نشین را کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد. رژیم صهیونیستی چند روز بعد منزل خانواده او در روستای «کوبر» در شمال رام‌الله را تخریب کرد.
واکنش حماس به تحریم تازه آمریکا
جنبش حماس نیز تحریم‌های آمریکا علیه این جنبش را تلاش‌ واشنگتن برای« وارونه جلوه دادن حقایق» و «رفع اتهام از رهبران رژیم صهیونیستی» خوانده است.
به گزارش العهد، جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به لایحه تحریم این جنبش در مجلس نمایندگان آمریکا آن را وارونه جلوه دادن حقایق، رفع اتهام از رهبران اسرائیل و ادامه طرح‌های آمریکا علیه ملت فلسطین خواند و اعلام کرد، حماس دولت آمریکا را در مقابله با همه ملت‌ها قرار می‌دهد. کنگره آمریکا اخیرا لایحه‌ای تازه برای تحریم‌ جنبش حماس تصویب کرده و گفته به دنبال تنظیم لایحه‌ بین‌المللی مشابهی علیه این جنبش است.