kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

حمله نیروهای آل‌‌خلیفه به تظاهرکنندگان بحرینی در هفتمین سالگرد انقلاب بحرین

علیرغم حضور سنگین نیروهای امنیتی رژیم بحرین در خیابان‌های این کشور، مردم از نخستین ساعات صبح روز گذشته با برگزاری تظاهراتی با عنوان «خشم انقلابیون»، بر تداوم مخالفت با رژیم آل‌خلیفه برای هفتمین سال تاکید کردند.

 
 
 
 سرویس خارجی-

هزاران نفر از مردم بحرین همزمان با فرا رسیدن هفتمین سالگرد انقلاب، به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی علیه آل‌خلیفه، خواستار سرنگونی پادشاه بحرین شدند.
معترضان با برپا کردن تظاهرات در شهرها و روستاهای مختلف، همبستگی خود را با افراد بازداشت شده و نیز شیخ «عیسی قاسم»، رهبر نهضت اسلامی بحرین، اعلام کردند.
این تظاهرات به دعوت ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه و علمای بحرین برگزار شد و در برخی مناطق به درگیری انقلابیون بحرینی با مزدوران انجامید. عوامل آل‌خلیفه با بلدوزر و خودروهای نظامی به مناطق و تظاهرکنندگان حمله کردند.
نظامیان بحرینی همچنین، با شلیک گلوله و گاز ‌اشک‌آور، تلاش کردند معترضان را متفرق کنند. این حملات به مجروح و مصدوم شدن عده‌ای از تظاهرکنندگان انجامید. بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی عمومی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
مردم بحرین خواستار تغییرات دموکراتیک و اصلاحات سیاسی از جمله تدوین قانون اساسی جدید هستند. آنها می‌خواهند دولت از سوی شهروندان انتخاب شود و مردم حاکم بر سرنوشت سیاسی خود باشند اما رژیم دیکتاتور آل خلیفه برای سرکوب مردم، از نظامیان کشورهای عربستان، امارات، پاکستان استفاده می‌کند، و به کمک آنان، مردم مظلوم و بی‌دفاع خود را به خاک و خون می‌کشد.