kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

مسکو: حمله هوایی آمریکا به دیرالزور سوریه درحمایت از داعش صورت گرفته است

مقامات مسکو ضمن رد هرگونه هماهنگی آمریکا با روسیه در حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی به منطقه‌ای در دیرالزور، اعلام کردند که این حمله با هدف حمایت از گروه تروریستی داعش صورت گرفته است.

 

ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر هماهنگی با مسکو در حمله بامداد پنجشنبه جنگنده‌های آمریکایی به دیرالزور سوریه از طرف مقامات روسی تکذیب شد.
وزارت دفاع روسيه در تشريح بيشتر اين حمله اعلام کرد، نيروهاي طرفدار دولت سوريه مشغول عمليات ضد گروه داعش در نزديکي يک پالايشگاه نفت در استان ديرالزور بودند که ناگهان تحت آتش‌سنگين ائتلاف آمريکا قرار گرفتند.
 وزارت دفاع روسيه همچنین ادعای آمریکا مبنی بر هماهنگی با روسیه در مورد این حمله را تکذیب کرد.
مقامات آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند، بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای ‌هم‌پیمان بشار اسد، در حمله‌ای که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شوند در استان دیرالزور کشته شدند.
رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند در این حمله دستکم ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند.
وزارت دفاع روسیه این آمار را رد و اعلام کرده که بر اثر این حمله ۲۵ نفر زخمی شده‌اند.
این اولین باری نیست که ائتلاف آمریکا به نیروهای دولت سوریه و حامیان آنها در سوریه حمله می‌کند.
دولت دمشق نیز طی نامه‌‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس‌شورای امنیت، حمله آمریکا به دیرالزور را «جنایت جنگی» و «حمایت آشکار از تروریسم» خواند.
وزارت خارجه سوریه در نامه خود، ضمن تاکید بر اینکه این حمله به مثابه جنایات علیه بشریت و حمایت مستقیم و آشکارا از تروریسم است، آن را بیانگر و نشان‌دهنده مقاصد خبیث آمریکا ضد حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست.