kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
رویترز اعلام کرد

فساد گسترده جنسی و هتک حرمت زنان در پارلمان انگلیس

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، در پارلمان انگلیس نیز مثل سایر نهادهای حاکم این کشور فساد گسترده جنسی و هتک حرمت زنان رواج دارد.



نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تقریبا یک پنجم کسانی که در پارلمان انگلیس کار می‌کنند، طی سال گذشته هدف آزار و اذیت جنسی یا رفتارهای نامناسب و هتک حرمت قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از افشای یک سری رسوایی‌های جنسی و اخلاقی در پارلمان انگلیس، نتایج یک گزارش پارلمان این کشور نشان می‌دهد که تقریبا از هر پنج نفری که در پارلمان کار می‌کنند، یک نفر در طول سال گذشته آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده یا مورد رفتارهای نامناسب قرار گرفته است.
این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شده است، خواستار ایجاد یک روال قانونی جدید برای طرح شکایت کسانی شده است که قربانی آزار و اذیت جنسی در پارلمان انگلیس قرار گرفته‌اند. این گزارش همچنین خواستار تغییر اساسی در این فرهنگ شده است که مانع از به چالش کشیدن مقام‌های ارشد پارلمان انگلیس شده است. این گزارش در ادامه خواستار مجازات کسانی شده است که در خصوص آزار و اذیت کارکنان خود مجرم شناخته می‌شوند.
آندرئا لیدسوم رئیس‌مجلس عوام انگلیس در سخنانی تاکید کرد: این یک روز بزرگ برای پارلمان و سیاست ما است. این روند قانونی مستقل و جدید نشان خواهد داد که ما می‌خواهیم بهترین پارلمان در جهان از نظر رفتار با کسانی باشد که در اینجا کار می‌کنند. این یک گام بزرگ برای تغییر فرهنگی است که پارلمان به آن نیاز دارد.
سال گذشته و پس از افشای رسوایی اخلاقی و آزار و اذیت جنسی علیه هاروی واین‌اشتاین تولیدکننده و تهیه‌کننده هالیوود، پارلمان انگلیس یکی از موسساتی بود که رسوایی‌های اخلاقی و آزار و اذیت جنسی متعددی علیه کارکنان آن فاش شد.
دو وزیر کابینه انگلیس پست‌های خود را از دست دادند و تحقیقات گسترده‌ای درباره آزار و اذیت جنسی و رفتارهای نامناسب از سایر مقام‌های ارشد حزب محافظه کار و حزب کارگر انگلیس آغاز شده است.
فساد در فرانسه
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاريس؛ ­در پي شکايت يک زن، وزير محيط زيست فرانسه هم به تجاوز جنسي متهم شد.
«امانوئل مکرون» رئيس جمهوري و «ادوار فيليپ» نخست وزير فرانسه و همچنين خود «نيکلا اولو» اين اتهام را رد کرده‌اند.
اين دومين وزير فرانسوي است که در يک هفته اخير به تجاوز جنسي متهم مي‌شود. چند روز پيش نيز «ژرار درمنن» وزير بودجه دولت فرانسه به تجاوز متهم شد.
کشورهای فرانسه و انگلیس مثل همه جوامع غربی طی سده‌های اخیر با ارزش‌های مذهبی و اخلاقی فاصله گرفته و از این بابت آسیب‌های اجتماعی فراوانی را متحمل شده‌اند. حاملگی‌های رایج در میان دختران دانش‌آموز کم سن و سال و حتی وجود مهدکودک‌ها در مدارس برای نگهداری فرزندانی که پدر ندارند و همراه مادران دانش‌آموز خود به مدرسه می‌روند، عمق فاجعه و گسست‌های اخلاقی را در این جوامع منعکس می‌کند. با این حال کشورهای غربی تلاش می‌کنند از خود تصویر مثبتی را از طریق همه رسانه‌ها به جهان ارائه کنند.