kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

اسرائیل از وحشت حمله حزب‌الله در مرزهای لبنان دیوار حائل ایجاد می‌کند

سران رژیم صهیونیستی که از قدرت روزافزون حزب‌الله در وحشت به سر می‌برند، ساخت دیوار حائل مرزی میان فلسطین اشغالی و لبنان را آغاز کردند.


رژیم صهیونیستی که پیش از این، کار ساخت دیوار حائل در کرانه غربی را در کارنامه خود دارد و البته از آن، نتیجه‌ای هم نگرفت، در حال حاضر و پس از گذشت 16 سال نیز کار ساخت دیوار حائل در شمال فلسطین اشغالی را آغاز
 کرده است.
تکمیل این دیوار که از منطقه «رأس الناقوره» آغاز شده، سا‌ل‌ها به طول می‌انجامد. ارتفاع این دیوار، 10 متر و در برخی مناطق نزدیک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، بیش از آن خواهد بود.
سران رژیم صهیونیستی گفتند، هدف از احداث این دیوار، جلوگیری از نفوذ نیروهای حزب‌الله از جمله، اعضای گردان «رضوان» به سرزمین‌های اشغالی است. همزمان با دیوارسازی توسط رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها، نیز فعالیت دیپلماتیک خود را برای به اصطلاح مهارسازی حزب‌الله، شدت دادند.
در همین رابطه، دیروز «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت رفت و ضمن دیدار با رئیس‌جمهور لبنان، خواستار دوری از تنش با اسرائیل شد.
 هفته آینده نیز قرار است «رکس تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا، به لبنان برود.
صهیونیست‌ها در حالی تلاش می‌کنند که جلوی تهدیدات حزب‌الله را بگیرند که موشک‌های حزب‌الله به راحتی می‌توانند به عمق خاک فلسطین اشغالی
 اصابت کنند.