kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    سوخت قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حیدر حق‌جویان گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از دو دستگاه تریلر کشنده 32 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو قاچاقچی نیز بازداشت و تحویل مقامات قضایی شدند.
دستگیری کلاهبردار
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خمینی‌شهر از دستگیری کلاهبرداری که با ترفند تماس با شهروندان و اعلام اینکه او در مسابقه برنده شده مبلغ 130 میلیون ریال از حساب او برداشت کرده است.
سرهنگ علی جعفری‌نژاد گفت: ماموران فتا پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را دستگیر و بازداشت کنند.
قاچاق گوشی همراه
رشت- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از کشف گوشی‌های همراه قاچاق در شهرستان رشت خبر داد.
رضا قشلاقی گفت: از یک واحد عرضه‌کننده گوشی همراه در رشت 121 گوشی کشف شد و با محرز شدن تخلف و نگهداری و عرضه کالای قاچاق خاطی به 238 میلیون و 881 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.
کشف مواد محترقه
تبریز -خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس تبریز از کشف 27 هزار عدد مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فرهنگ نوروزی گفت: بدنبال وصول گزارشاتی مبنی بر نگهداری و فروش مواد محترقه فرد مورد نظر شناسایی که در بازرسی از منزل وی 27 هزار عدد مواد محترقه کشف
و ضبط شد.
هجدک دوباره لرزید
کرمان - ایرنا: سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زمین لرزه چهار و 6 دهم ریشتری صبح دیروز هجدک از توابع شهرستان راور در این استان را لرزاند.
محمد باژیان افزود: به گزارش شبکه لرزه‌نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در ساعت 8 و 38 دقیقه و 39 ثانیه صبح جمعه در عمق 10 کیلومتری زمین، حوالی هجدک از توابع شهرستان راور به وقوع پیوسته است.
وی اضافه کرد: این زمین لرزه خسارتی در بر نداشت.
ملی‌پوش سابق کشتی درگذشت
ساری - مهر: ابوالفضل دباغی عضو اسبق تیم ملی کشتی و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی بر اثر سانحه تصادف در ساری درگذشت.
بنا بر این گزارش مرحوم ابوالفضل دباغی از کشتی‌گیران مازندرانی که در آخرین حضور خود در میدان‌های کشتی اوایل بهمن ماه سال جاری به مدال برنز رقابت‌های سربازان نیروهای مسلح دست یافته بود، روز جمعه به دلیل سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفت.
تصادف زنجیره‌ای
شهرکرد - ایرنا: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برخورد چهار دستگاه خودروی سواری پژو در محور لردگان این استان به ایذه در خوزستان یک کشته و 13 زخمی برجا گذاشت.
محسن ابراهیمی افزود: این حادثه در منطقه «سرقلعه» در جاده لردگان - ایذه روی داد.
رئیس ‌پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه اظهار کرد: این حادثه در مسیر لردگان به دهدز در شهرستان ایذه در روستای «دره شور» بین 4 دستگاه سواری روی داد که در اثر آن زن 45 ساله‌ای جان باخت.
سرهنگ رحمت‌الله نجفی، علت این حادثه را انحراف به چپ سواری پژو آردی با سه خودرو دیگر دانست.
قرص‌های نيروزای قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان بندرلنگه از کشف قرص نیروزا در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «محمود حافظي» گفت: ماموران انتظامی حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو پاترول مشکوک که پس از توقف در بررسی از آن تعداد 310 هزار عدد قرص نیروزا و ۲۴ کیلوگرم پودر نیروزا قاچاق کشف کردند.
سرهنگ حافظي ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد کرد.
تصادف مرگبار
سبزوار- فارس: فرمانده انتظامی جوین گفت: برخورد دو دستگاه خودرو سواری در محور نقاب سه کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت.
 مهدی غلامزاده با بیان اینکه این حادثه در یک کاروان عروسی در محور نقاب رخ داده است، افزود: در این حادثه ماشین پراید حامل عروس به دلیل رعایت نکردن فاصله بعد از سبقت با خودرو پراید که از پشت با سرعت نزدیک شده بود، برخورد کرد.
فرمانده انتظامی جوین بیان کرد: یکی از مصدومان حادثه کودک بوده که هم‌اکنون در بخش‌های ویژه بیمارستان جوین بستری شده است.
قاتل خاموش
اصفهان - ایرنا: مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی اصفهان گفت: استنشاق گاز منوکسید کربن به علت روشن کردن پیک نیک در کامیون در خیابان شاهپور جدید اصفهان جان 2 نفر را گرفت.
دکتر غفور راستین بیان کرد: در این حادثه 2 مرد حدود 40 ساله به دلیل مسمومیت با گاز سمی منوکسیدکربن در پی روشن کردن پیک‌نیک در کامیون جان خود را از دست دادند.
دستگیری سارقان بقعه متبرکه
رشت- ایسنا: فرمانده انتظامی شفت از دستگیری سارقان بقعه متبرکه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی صداقت اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی حین گشت‌‌زنی در نیمه‌های شب به یکدستگاه سواری پراید که اقدام به پوشاندن پلاک‌های خودرو نموده بود، مشکوک شده و دستور توقف خودرو را صادر کردند.
وی با بیان اینکه پس از دستگیری متهمان 41 و47 ساله، در بازرسی از خودرو 76 میلیون ریال وجه نقد و یک رشته زنجیر طلا کشف شد، گفت: متهمان در تحقیقات مأموران پلیس آگاهی اعتراف کردند که پنجشنبه شب مبلغ فوق را از یکی از بقاع متبرکه منطقه سیاهمزگی سرقت کرده‌اند.
قاچاق دام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان خراسان جنوبی از کشف دام قاچاق در شهرستان «طبس» خبر داد.
سرتیپ مجيد شجاع گفت: مأموران انتظامی شهرستان طبس هنگام کنترل محورهای عبوری به يك دستگاه كاميون حامل احشام مشکوک شدند و خودرو را متوقف که در بازرسي از اين خودرو تعداد 137رأس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکي را کشف و ضبط کردند.
وی اظهار داشت: در اين رابطه خودرو توقيف و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.