kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

باند مافیایی توزیع کوکائین متلاشی شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری فردی خبر داد که به خاطر کسب 40 میلیارد تومان از محل قاچاق مواد مخدر جشن یک میلیارد تومانی گرفته بود.
سردار علی مؤیدی در یک نشست خبری به معرفی باند دستگیر شده پرداخت و گفت: باندی که امروز معرفی می‌شود، شخصی است که نه تنها قاچاقچی مواد مخدر بود، بلکه به همراه دوستانش مجموعه‌ای از جرایم و تخلفات را در سنوات گذشته مرتکب شده و به دفعات نیز دستگیر شده‌اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نام این باند را «پنجک» عنوان کرد و تصریح کرد: به علت پیچیدگی که این باند داشت، زمان طولانی در جهت برخورد با این باند صرف کردیم.
سردار مؤیدی تصریح کرد: این باند هفت نفره در تهران فعالیت داشت و عده کثیری از جوانان را به مصرف کوکائین مبتلا کرده است.
وی افزود: البته این فرد و همکارانش کلکسیونی از جرایم بودند و ویژگی دیگر این باند در اختیار داشتن اموال بسیار قابل توجه بود که به لحاظ گسترده‌ای که در تهران، شمال و کرج داشتند بیش از ده‌ها میلیارد تومان از اموال آنها شناسایی شده است.
سردار مؤیدی تصریح کرد: این افراد در محلاتی که سکونت داشتند به عنوان افراد شرور شهرت داشته و امنیت را از بین برده بودند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: عوامل اصلی باند دستگیر شده‌اند و عملیات همچنان ادامه دارد.
وی افزود: به دلیل عمق جنایات و تخلفات فرد دستگیر شده، وی در محلات گردانده شد تا مردم با چهره کریه این فرد آشنا شوند.
سردار مؤیدی تصریح کرد: تعداد اموالی که از این باند شناسایی شده 40 میلیارد تومان است و تعداد افراد دستگیر شده در مجموع با رئیس باند 6 نفر هستند؛ البته در زمان دستگیری یک کیلو کوکائین، تریاک و شیشه نیز همراه افراد بود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: املاکی که این باند در شمال تهران داشتند، املاک قابل توجهی است و تعدادی از آنها به نام خود فرد و تعدادی نیز به نام دوستان وی خریداری شده بود.
وی به مراسمی که رئیس باند به عنوان جشن میلیاردی شدن خود گرفته بود، اشاره داشت و گفت: وی در این جشن بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرده بود.
سردار مؤیدی در این زمینه افزود: تعدادی خودرو و یک قایق که تولید خارجی است، از جمله اموالی است که توقیف شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر چرایی خارج شدن این فرد از زندان و بازگشت به جامعه گفت: اینکه چرا این فرد مجدداً به جامعه برگشته است، کار کارشناسی عمیقی می‌خواهد که پلیس نیز مستندات کافی را در این زمینه جمع‌آوری کرده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: رئیس باند فردی 32 ساله است که بیش از 17 مورد سابقه در دستگاه‌های امنیتی از قبیل پلیس، سپاه،‌ وزارت اطلاعات داشته است و در یک دهه گذشته در توزیع مشروبات، مواد مخدر و... فعالیت داشته و سوژه خطرناکی بوده است که امیدواریم به اشد مجازات برسد.
سردار مؤیدی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد افراد خارجی دستگیر شده در ارتباط با این باند گفت: ما در حال شناسایی افرادی هستیم که در خارج از کشور با این باند تماس داشتند، اما در حال حاضر تمام کسانی که شناسایی یا دستگیر شده‌اند ایرانی هستند.
وی به دستگیری بزرگترین باند مواد مخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بزرگترین باند که مقدار 20 کیلو کوکائین داشت در سال گذشته متلاشی شد اما این باند به دلیل گستره فعالیت و سوابق و ده‌ها جرم مرتکب شده بی‌نظیر است.