kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت خبر داد

کاهش اعتماد عمومی به شبکه‌های اجتماعی و افزایش گرایش به رسانه‌های سنتی

نتایج یک نظرسنجی انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد، اعتماد عموم مردم نسبت به شبکه‌های اجتماعی بنا به دلایل متعدد کاهش یافته و در مقابل اعتماد به رسانه‌های سنتی در حال افزایش است.




روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرده، بر اساس نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی که توسط موسسه «ادلمن» انگلیس صورت گرفته، بیشتر مردم بر این باورند که صاحبان شبکه‌های اجتماعی به اندازه کافی با فعالیت‌های غیرقانونی، گسترش مطالب حاوی افراط‌گرایی و خشونت برخورد نمی‌کنند. بیشتر مردم فکر می‌کنند که شبکه‌های اجتماعی مانند «فیس‌بوک» و «توئیتر» به اندازه کافی این مسائل را کنترل نمی‌کنند.
طبق این گزارش، ۶۳ درصد از پرسش‌شوندگان بر این باورند که شبکه‌های اجتماعی شفافیت کافی ندارند، همچنین ۵۷ درصد از مردم هم گفته‌اند شبکه‌های اجتماعی از مسئله تنهایی کاربران سوءاستفاده می‌کنند و ۶۲ درصد هم فکر می‌کنند که این شبکه‌ها اطلاعات آنها را بدون اطلاعشان می‌فروشند.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر بر این باورند که صاحبان شبکه‌های اجتماعی رفتارهای ضد قومیتی و غیرقانونی را متوقف نمی‌کنند و از انتشار مطالب حاوی خشونت و افراط‌گرایی جلوگیری نمی‌کنند. همچنین نزدیک به یک سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که فکر نمی‌کنند شبکه‌های اجتماعی نقش خوبی در جامعه داشته باشند.»
در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی آنلاین مانند توئیتر و فیس‌بوک با انتقادات شدیدی از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس به دلیل برخورد ناکافی‌شان با مطالب دارای محتوای افراط‌گرایی و خشونت مواجه هستند.
دولت انگلیس هشدار داده که اگر آنها کنترل‌های خود را در این زمینه افزایش ندهند با مجازات روبه‌رو می‌شوند. ادویلیامز، رئیس ‌اجرایی شرکت ادلمن هم گفته: «مردم خواهان اقدام در ارتباط با حفاظت آنلاین هستند. آنها می‌خواهند با کنترل بهتر شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌هایشان برطرف شود.»