kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
نخست‌وزیر پاکستان:

عذرخواهی رسمی از اسلام‌آباد شرط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با آمریکاست

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید،‌ تنها راه عادی‌سازی روابط میان این کشور و آمریکا، عذرخواهی رسمی «دونالد ترامپ» از پاکستان است.

«شاهد خاقان عباسی» در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته رئیس‌جمهور آمریکا باید بابت توئیت‌های خود، از پاکستان عذرخواهی بکند.ترامپ اخیرا طی توئیتی، مقامات اسلام‌آباد را فریبکار و دروغگو خوانده بود.نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرد: دولت پاکستان پاسخ آمریکا را داده و تا زمانی که ریشه اختلافات حل نشود، برقراری ارتباط مجدد با واشنگتن، امکان‌پذیر نیست.
 از پاکستان همچنین خبر رسیده، وزارت کشور دستور تعطیلی دفتر رادیو مشعل را صادر کرده است. علت این اقدام، همکاری دفتر فوق با سازمان اطلاعاتی «سیا» اعلام شده است.خبرگزاری فارس ضمن اعلام خبرهای فوق، به نقل از «خرم دستگیرخان» وزیر دفاع پاکستان نیز گزارش داده، همکاری‌های اطلاعاتی بین این کشور و آمریکا، عملا متوقف شده است.
مقامات آمریکایی در جمع‌بندی‌ها و تحلیل‌های خود، می‌گویند که آمریکا به پاکستان نیاز دارد و مجبور است که در بحران دیپلماسی جاری، در مقابل اسلام‌آباد، کوتاه بیاید در غیر این‌صورت پاکستان به سمت چین و روسیه متمایل می‌شود.
«خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان هم گفته: «تنش بین واشنگتن و اسلام‌آباد ادامه دارد و بر سر منافع ملی با آمریکایی‌ها معامله نخواهیم کرد.»«آلیس ویلز» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان که برای حل این اختلافات به پاکستان رفته بود گفته واشنگتن خواستار ادامه همکاری امنیتی بین این کشور و پاکستان است.