kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
تروریسم صهیونیستی-25

نابودی ۲۵۰روستا، توسط صهیونیست‌ها

بمب‏گذارى و بمباران تأسيسات شهرى و اماكن مسكونى
يكى از قديمى‏ترين روش‏هاى تروريستى كه رژيم صهيونيستى عليه مخالفان خود به آن تمسك جسته، بمب‏گذارى در مراكز، دفاتر، تأسيسات شهرى و محل‏هاى عبور و مرور مردم بى‏گناه؛ به‏ويژه زنان، كودكان و سالخوردگان است. اين اعمال تروريستى رژيم صهيونيستى در طى پنج دهه‏ اخير به قدرى زياد است، كه امكان ارايه‏ى آمار و ارقام همه‏ آن‏ها وجود ندارد. در اين جا فقط به تبيين سه شكل اصلى تروريسم صهيونيستى در اين زمينه اكتفا مى‏شود؛ كه عبارتند از:
بمب‏گذارى در اماكن
 و تأسيسات عام‏المنفعه،
 و منازل مردم
رژيم صهيونيستى، از هنگام اشغال فلسطين در سال 1984.م، به يك سرى عمليات بمب‏گذارى بر ضد فلسطينيان و منازل مسكونى آن‏ها؛ و نيز تأسيسات شهرى عربى؛ در سرزمين‏هاى اشغالى فلسطين و خارج آن، دست زد. اين عمليات، نتايجى چون نابودى بسيارى از روستاهاى عرب‏نشين، پراكنده و آواره كردن هزاران فلسطينى؛ كشته شدن هزاران نفر از شهروندان فلسطينى؛ تخريب و نابودى تأسيسات حياتى شهرى؛ و حتى تخريب اماكن دولتى و تاريخى را در پى داشت. به دليل گوناگونى و كثرت اين نوع عمليات تروريستى رژيم صهيونيستى، ارايه‏ى آمار و ارقام در اين خصوص مشكل به نظر مى‏رسد. به عبارت بهتر ممكن نيست كه بتوان آمار دقيقى از تمامى اين اقدامات تروريستى ارايه داد. چرا كه بسيارى از اين اقدامات تروريستى يا ثبت نشده، و يا رژيم صهيونيستى به طور رسمى مسئوليت اجراى آن‏ها را به عهده نگرفته است. در ذيل، براى ذكر نمونه، به بعضى از اين اقدامات تروريستى اشاره مى‏شود:
ويران كردن روستاها
 و تخريب منازل
بعضى از منابع، مجموع روستاهاى عربى كه توسط رژيم صهيونيستى به طور كامل ويران شده را، بالغ بر دويست و پنجاه روستا ذكر مى‏كنند. اين تعداد، جداى از تخريب و ويرانى جزيى محله‏هاى مسكونى، و ساختمان‏هاى داراى ارزش تاريخى و مذهبى است.
ويران كردن اردوگاه جنين
رژيم صهيونيستى از آغاز انتفاضه فلسطين، حملات گسترده‏اى را به منازل مسكونى به مدارس و ساختمان‏هاى متعلق به فلسطينيان شروع كرد. انهدام منازل مردم بى‏دفاع فلسطين به وسيله بلدوزرهاى صهيونيستى از يك سو، به وسيله موشك‏هاى هوا به زمين و چرخ‏بال‏هاى هواپيماهاى بمب‏افكن اين رژيم، به يك مسأله‏ روزمره در خبرهاى جهان تبديل شد.
اوج سبوعيت عمليات تروريستى اسرائيل در شهر «جنين» و اردوگاه آوارگان فلسطينى در اين شهر نمود يافت. ارتش اسرائيل ابتدا با موشك‏هاى هليكوپتر آپاچى و تانك و توپخانه اين شهر را مورد هدف قرار داد. سپس در دوم آوريل 2002.م نيروهاى نظامى آن با وارد كردن تانك‏ها و تجهيزات نظامى خود به داخل شهر فضايى رعب‏آور را فراهم كردند و پس از چند منازل ساكنان اردوگاه را همراه با ساكنانشان به آتش كشيدند و سپس با بلدوزر آن‏ها را بر سرشان خراب كردند.
در اثر اين عمليات تروريستى و جنايت صهيونيست‏ها، خانه‏هاى زيادى در اين اردوگاه تخريب و بخش ديگرى دچار آتش‏سوزى شد. طبق خبرگزارى رسمى فلسطينى وفا حدود 300 منزل مسكونى فلسطينيان در اين اردوگاه توسط صهيونيست تخريب شد. خبرگزارى فرانسه نيز به نقل از بيانيه مقام‏هاى فلسطينى اعلام كرد كه تانك‏ها و هواپيماها و بلدوزرهاى ارتش اسرائيل در اردوگاه جنين، اقدام به تخريب خانه به خانه فلسطينيان بر سر ساكنان آن‏ها كرد، و دانشگاه‏ها، مساجد، درمانگاه‏ها و تمامى مؤسسات شهرى را نابود مى‏كنند.
نابودى و تخريب
تأسيسات حياتى شهرى
در راستاى اين عمليات تروريستى صهيونيستى، رژيم صهيونيستى دست به انفجار و تخريب مراكز حياتى و تأسيسات شهرى در شهرها و روستاهاى عربى فلسطين اشغالى و نيز بعضى از تأسيسات نفتى و صنعتى در خارج از فلسطين زد. از جمله‏ آن‏ها مى‏توان به موارد ذيل اشاره كرد:
تخريب و نابودى كامل تأسيسات مركزى آب شهر غزه
در تاريخ 14 اگوست 1954.م، يك گروه تروريستى صهيونيستى با عبور از خطوط آتش‏بس اعراب و اسرائيل، خود را به تأسيسات مركزى آب شهر غزه رساند. اعضاى اين گروه، كارگر شاغل در محل را به قتل رساندند. سپس در ساختمان اصلى تأسيسات و تجهيزات، و همچنين مخازن و لوله‏هاى آن بمب‏گذارى كردند، و سپس از تاريكى شب استفاده كرده، فرار كردند. بعد از مدت زمان كوتاهى، اين تأسيسات حياتى منفجر، و به طور كامل تخريب شد.
تخريب كارگاه‏هاى روغن‏گيرى در سوئز
تعدادى از عناصر تروريست رژيم صهيونيستى، چندين بار اقدام به كار گذاشتن مواد منفجره در كارگاه‏هاى روغن‏گيرى كردند. در پى تجاوز ژوئن 1967 نيز، نيروهاى متجاوز رژيم صهيونيستى، اقدام به تخريب كامل بخش‏هاى بيشترى از اين كارگاه‏ها كردند.
انفجار مراكز تجارى و مغازه‏هاى شخصى افراد
اقدامات تروريستى رژيم صهيونيستى در انفجار و نابودى مراكز تجارى غير يهوديان، به ويژه اعراب، بسيار است. در اين جا فقط به يك نمونه كه در شهر پاريس اتفاق افتاد اشاره مى‏شود:
در تاريخ 4 اكتبر 1972.م، يك سازمان صهيونيستى كه خود را ماسادا مى‏ناميد، كتابفروشى فلسطين در پاريس را منفجر كرد. در اثر اين انفجار، زيان‏هاى بسيارى به كتابفروشى وارد آمد. سازمان مذكور طى ارسال بيانيه‏هاى براى مطبوعات، هشدار داد كه اين اولين عمليات ضد «عمل تروريستى خصمانه‏ سامى‏ها» مى‏باشد.