kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
آیت‌الله خاتمی در همایش روحانیت وحوزه انقلابی:

دغدغه برخی نمایندگان آزادی اغتشاشگران است



عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همایش روحانیت و حوزه انقلابی که در اصفهان برگزار شد گفت: دشمنان این انقلاب از خط چپ و راست عبور کرده و به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله سیداحمد خاتمی افزود: در اغتشاش اخیر دقیقا دین هدف بود. بدترین حمله به حوزه تاکستان بود که شبیه حمله رژیم پهلوی به حوزه علمیه بود. در حجره طلبه‌ها عمامه سر گذاشتند و رقصیدند به 15 دفتر امام جمعه حمله کردند و به20 حوزه علمیه حمله شده است.
وی گفت: ولیعهد احمق عربستان همه هزینه اهداف دشمنان در اغتشاشات اخیر را تامین کرد، مجری منافقان و در ذیل آن سلطنت‌طلبان بودند. یکی از سران آنها گفته بود 22 بهمن ما در ایران هستیم، خطری به این عمق که هدف براندازی داشت.
خاتمی افزود: تعجب می‌کنم از برخی نمایندگان مجلس که به جای اینکه دغدغه‌شان مقابله با اغتشاش باشد آزادی اغتشاش‌گران است.
باید با بازی خوردگان با رأفت برخورد کرد. معترضان محترم‌اند اما سردسته اغتشاشگران اگر در زمان نزول قرآن هم بودند به آن حمله می‌کردند.
عضو هیئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: در این فتنه قله را هدف قرار دادند تا دیگر هیچ حرمتی در کشور نباشد. این توطئه خطرناکی بوده و هست. اغتشاشات از اعتراضات شروع شد. اعتراضاتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب درست بوده است.
وی فضای مجای را ابزار این فتنه دانست و افزود: سایت ضدانقلابی آمدنیوز یکی از عوامل این فتنه بود. وزیر ارتباطات گفت این سایت را بستیم اما هم‌اکنون این سایت با اسم‌های دیگری درحال فعالیت است و اگر بار دیگر این فتنه‌گری ادامه پیدا کند خداوند و مردم کسانی که اجازه بازکردن این فضا را دادند نمی‌بخشد.
خاتمی افزود: کسی مخالف فضای مجازی نیست اما باید سالم باشد همان فضایی که روسیه وچین به نام اینترنت ملی دارند.
وی با اشاره به انتشار فیلمی در خصوص مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبر انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره) گفت: فایلی منتشر شد که در مجلس انتخاب رهبری چه گذشته است که این فایل ناقص است و فایل دومی وجود دارد که کاملتر است. اینکه چطور این فایل پخش شده و در بی‌بی‌سی منتشر شده است تعجب‌برانگیز است. در آن جلسه رهبر معظم انقلاب گفتند من را انتخاب نکنید که این نشان از تواضع ایشان است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان گفت: ما برای حفظ خطوط قرمزمان سر می‌دهیم و یکی از خطوط قرمز ما معصومین هستند و اجازه نمی‌دهیم معصومین در مسلخ اهداف سیاسی ذبح شوند. ائمه معصومین قابل انتقاد نیستند و با هیچ‌کس در این موضوعات تعارف نداریم و افتخار ما این است که نگهدار حریم اهل‌البیت هستیم. وی افزود: دشمن شبهه‌پراکنی، شایعه‌سازی و سیاه‌نمایی می‌کند و وظیفه ما در مقابله با آن سنگین و خطیر است و وظیفه اصلی روحانیت بصیرت‌افزایی و روشنگری است و رهبر معظم انقلاب انتظار دارند تا روحانیون برای حفظ انقلاب روحیه انقلابی را تقویت کنند.