kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
سید حسن نصرالله:

خون شهدا عامل اصلی شکست آمریکا و داعش در منطقه بود



دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، خون شهدا عامل اصلی شکست آمریکا و داعش در منطقه بود.
«سیدحسن نصرالله» به مناسبت چهلمین روز درگذشت
 «حاج فایز محمود المغنیه» پدر شهید «عماد مغنیه» و همچنین سالروز شهادت شهدای «قنیطره» از جمله «جهاد مغنیه» در مجتمع امام حسن‌(ع) سخنرانی کرد و گفت، بدون فداکاری این شهدا، امنیت محقق نمی‌شد. وی افزود: هنگامی که از شکست آمریکا و پیروزی مردم منطقه در مواجهه با تهدیدات و نابودی تکفیری‌ها و داعش سخن می‌گوییم، باید شهدا، فداکاران و مجروحین و رزمندگان را یاد کنیم چرا که خون شهدا عامل اصلی شکست آمریکا و داعش در منطقه بود.
نصرالله گفت: نسل «ابوعماد» درها را برای فرزندانشان برای ورود به عرصه مقاومت باز کرده و چیزی از کرامت و بزرگی و عزت کم نگذاشتند و این ویژگی هنوز در نسل ما و نسل فرزندانمان وجود دارد و روی این مسئله باید تأکید و آن را تثبیت کرد. دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اتهام‌های اخیر آمریکا علیه حزب‌الله که مدعی شده بود این حزب با قاچاق و تجارت مواد مخدر، منابع مالی خود را تأمین می‌کند، تأکید کرد که این اقدام آمریکا در راستای «جنگ رسانه‌ای» علیه حزب‌الله است. دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: من از وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهم در لبنان تحقیق کند و امیدوارم مقامات لبنانی علیه ما اقدام تحریک‌آمیزی انجام ندهند. ما هیچ دارایی برای سرمایه‌گذاری و هیچ شرکت و هیچ طرف سرمایه‌گذاری نداریم. حزب‌الله لبنان به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از تحریم‌ها و حمایت از بازرگانان لبنانی، به هیچ فعالیت تجاری مبادرت نورزیده است.
سیدحسن نصرالله تاکید کرد، تجارت مواد مخدر از نظر ما حرام است حتی اگر این مواد مخدر را به جامعه اسرائیلی‌ بفروشیم. موضوع مواد مخدر در راستای جنگ همه‌جانبه علیه ماست و پیش از این «جفری فلتمن» سفیر سابق آمریکا در بیروت اعتراف کرده بود که آمریکا 500 میلیون دلار برای تخریب چهره حزب‌الله و اقناع جهان در خصوص تروریستی بودن حزب‌الله هزینه کرده است. اما حزب‌الله ثابت کرد که از مهم‌ترین قدرت‌ها در جنگ با تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه است و این دلیل اصلی حمله به حزب‌الله به شمار می‌رود.
وی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی در ایجاد دیوار حائل در جنوب لبنان با فلسطین اشغالی نیز گفت که حزب‌الله این منطقه را بخشی از فلسطین می‌داند و از ارتش لبنان که درباره این اقدام هشدار داده و گفته بود با آن مقابله خواهد کرد، حمایت می‌کند.سید مقاومت همچنین خاطرنشان کرد، ما از اینجا اعلام می‌کنیم که در کنار دولت و ارتش لبنان ایستاده و به اسرائیلی‌ها می‌گوییم هشدارهای لبنان را واقعا جدی بگیرند، چرا که لبنان یکپارچه پشت ارتش و دولت خواهد ایستاد تا مانع از ایجاد این دیوار و مراکز بازرسی در مناطق مورد نظر شود.
سیدحسن نصرالله در باره عادی‌سازی روابط با اسرائیل، از دولت و پارلمان خواست تا در خصوص عادی‌سازی روابط با اسرائیل موضع‌گیری کنند و تا زمانی که صلح عادلانه و همه‌جانبه محقق نشود در موضع خود نسبت به عدم عادی‌سازی، ثابت‌قدم باشند.