kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
وزیر دولت اوباما:

برخی تعهدات ایران در برجام دائمی است



وزیر انرژی سابق آمریکا که از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور بود، گفت: برخی تعهدات ایران در توافق هسته‌ای برجام، دائمی است و با گذشت زمان منقضی نمی‌شود.
«ارنست مونیز» وزیر انرژی سابق آمریکا که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور برای حصول توافق هسته‌ای «برجام» بود، مطالبی در دفاع از این توافق در شناسه کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرد. مونیز در واکنش به انتقادات برخی مخالفان برجام در آمریکا که معتقدند، تعهدات ایران در این توافق نباید تاریخ انقضا داشته باشد، نوشت: «مخالفان توافق [هسته‌ای] ایران، اهمیت تعهدات زوال‌ناپذیر ایران را کم جلوه می‌دهند یا نادیده می‌گیرند. مونیز، منع دائمی برنامه تسلیحات اتمی، پایبندی دائمی به تدابیر راستی‌آزمایی اضافی در پروتکل الحاقی و الزام برای خارج کردن تمام سوخت مصرف‌شده رآکتور اراک را سه تعهد ایران برشمرد که با پایان [مدت] برجام منقضی نمی‌شود.
به گزارش فارس، وزیر انرژی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: کانون اصلی توافق هسته‌ای [با] ایران، بندهای بی‌سابقه درباره راستی‌آزمایی‌های بین‌المللی است.
مونیز، دانش‌آموخته رشته فیزیک، از 21 می 2013 تا 20 ژانویه 2017 وزیر انرژی آمریکا در دولت «باراک اوباما» و عضو تیم‌مذاکره‌کننده این کشور در مذاکرات هسته‌ای میان گروه موسوم به 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت +آلمان) و ایران بود.