kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
تروریسم صهیونیستی-22

عملیات های تروریستی دولت رژیم اشغالگر



 
 
  اين موضوع كه آيا بن‌گورين از اين اقدامات مطلع بوده، يا اين كه اين اقدامات فقط كار عوامل اسرائيل عليه دانشمندان آلمانى بوده، هنوز معلوم نشده است. پس از اين كه دستگيرى دو نفر مذكور اين اقدامات را برملا ساخت،بن‌گورين ارزيابى سياسى ايزر هارل
 در مورد نقش دانشمندان آلمانى در مصر را كنار گذاشت. اگر چه بسيارى از اسرائيلى‏ها معتقدند كه هارل بدون دستور      بنگورين دست به اقدام نزده، ولى او به هر حال در نتيجه‏ اختلاف با نخست‏وزير متكبرش مجبور به استعفا شد.
با توجه به شمار بسيار عمليات تروريسم دولتى اسرائيل، و تعدد و گوناگونى آن‏ها، در اين بخش، به آن دسته از عمليات تروريسم دولتى اسرائيل كه اين رژيم در فاصله‏ سالهاى 1951 تا 2000 میلادی مرتكب شده است اشاره می‌شود. اين دوره شامل مراحل مختلف زمانى است، كه عبارتند از:
مرحله‏ اول؛ كه اين مرحله دربرگيرنده‏ سال‏هاى اوليه‏ پس از تشكيل اسرائيل يعنى 1967-1951.م است، و شامل مراحل مختلف رشد نظام صهيونيستى در فلسطين اشغالى مى‏باشد.
مرحله‏ دوم؛ اين مرحله در بين سال‏هاى 1974-1967.م را در برمى‏گيرد، و مرحله‏ گسترش و توسعه رژيم صهيونيستى در سرزمين‏هاى اشغالى عربى است.
مرحله‏ سوم؛ بين سال‏هاى 1991 -1979.م، كه مرحله‏ زمينه‏سازى صلح رژيم صهيونيستى با كشورهاى عربى پيرامون خود است.
مرحله‏ چهارم؛ دوره‏ زمانى پس از كنفرانس صلح اعراب و اسرائيل در مادريد در سال 1991.م مى‏باشد. يعنى مرحله‏ مذاكرات دوجانبه‏ اعراب و اسرائيل، تشكيل حكومت خودگردان؛ و انتفاضه‏ مسجدالاقصى.
البته در دو مرحله‏ اخير، به ويژه مرحله‏ سوم 1992-1979.م، كه طى آن، نظر رژيم صهيونيستى به صلح با كشورهاى عربى جلب مى‏شود، به هيچ وجه اين رژيم از خوى تروريستى خود بر ضد مسلمانان دست برنداشته است.
بلكه در اين دو مرحله و مراحل قبلى آن، رژيم صهيونيستى، تمامى اشكال و نمونه‏هاى تروريسم متعارف را، كه سهم به سزايى در توضيح و تبيين ذات و جوهر تروريستى دولتى اسرائيل دارند، مرتكب شده است.در اين جا بعضى از اين اعمال به ترتيب و به اختصار ذكر خواهند شد.
حمله به مراكز و مقامات دولتى
انفجار ادارات دولتى
- 11 نوامبر 1937: در اثر پرتاب بمب به داخل جمعيت اعراب در نزديكى اداره‏ مركزى پست بيت‏المقدس، 2 عرب كشته، و 2 تن مجروح شدند.
- 12 و 26 فوريه‏ 1944: ايرگون مسئول سه انفجار بمب در اداره‏ مهاجرت بيت‏المقدس، تل‏آويو و حيفا شناخته شد.
- 14 ژوئيه‏ 1944: ادارات ثبت اسناد در بيت‏المقدس مورد حمله قرار گرفت، و تلفاتى به پليس وارد آمد.
- 12 ژوئيه‏ 1946: نماى جلويى ساختمان 7 طبقه‏ هتل كينگ دیويد در بيت‏المقدس، توسط تروريست‏هاى يهودى منفجر شد و فرو ريخت. طبقات بالايى آن هتل، به دفاتر مركزى «اداره‏ اجرايى غيرنظامى دولت فلسطين» تعلق داشت. انفجار هتل از طريق كار گذاشتن جعبه‏هاى حاوى مواد منفجره‏ى قوى در زيرزمين هتل و در زمانى رخ داد كه رفت‏وآمد مراجعه‏كنندگان (چه يهودى و چه عرب) به دفتر دولتى در اين هتل، به حد زيادى رسيده بود. اغلب كارمندان غيرنظامى دفاتر مذكور، يهودى و عرب بودند؛ و تنها مقامات بالا را چند انگليسى به عهده داشتند. در خود هتل، به استثناى طبقات متعلق به دولت، اغلب پذيرايى مسافران، مهمانان و نيز مشتريان عادى، انجام مى‏شد. بيش از 200 نفر در اثر انفجار كشته و مجروح شدند. 15 نفر از يهوديان نيز در بين كشته‏شدگان به چشم مى‏خوردند. گروه ايرگون به طورى رسمى مسئوليت حادثه را به عهده گرفت. اما شواهد بعدى نشان داد كه گروه‏ى هاگاناه و آژانس يهود هم در اين حاثه دست داشته‏اند.
- 5 دسامبر 1946: ساختمان‏هاى مراكز بخش جنوبى فلسطين ، در اثر انفجار يك وسيله‏ نقليه‏ى پر از مواد منفجره كه نزديك ساختمان‏ها پارك شده بود، فرو ريخت. يكى از اعضاى سازمان تروريستى يهود اين عمليات را انجام داده‏بود. و در اثر اين حادثه 2 تن كشته و 28 تن ديگر زخمى شدند.
حمله به بانك‏ها
- 13 سپتامبر 1946: گروه ايرگون به بانك عثمانى در تل‏آويو و حيفا حمله كرد و 4,000 پوند را به سرقت برد. يك پليس عرب و 2 غيرنظامى كشته؛ و يك پليس عرب و 18 غيرنظامى ديگر مجروح شدند.
- 28 فوريه‏ 2 :1947 يهودى كه لباس پليس به تن داشتند، يك بمب در بالاى بانك باركليس در حيفا كار گذاشتند. كه در نتيجه‏ انفجار اين بمب 2 تن كشته، و 2 تن ديگر زخمى شدند.
- 4 اگوست 1947: بانك باركليس در حيفا مورد سرقت قرار گرفت، و يك بانكدار به قتل رسيد.
- 21 اگوست 1947: يك حادثه‏ سرقت و انفجار بانك در حيفا به وقوع پيوست.
- 28 آوريل 5 1948: يهودى مسلح، مبلغ 195,000 پوند از بانك باركليس در تل‏آويو به سرقت بردند. بعدها معلوم شد كه سارقين از اعضاى اشترن بوده‏اند.
حمله به خطوط راه‏هاى
 حمل و نقل غيرنظامى
ايرگون از اولين گروه‏هاى تروريستى صهيونيست بود كه به طور سيستماتيك تسهيلات حمل و نقل را مورد حمله قرار داد. مناخيم بگين رهبر ايرگون نقش گدعون، رئيس بخش طرح و عمليات اين گروه را چنين تشريح مى‏كند:
گدعون، «مين‏تماس» را براى خرابكارى در خطوط راه آهن اختراع كرد. هيچ راهى براى خنثى كردن اين عمل وجود ندارد، و به هيچ وجه نمى‏توان عمل فوق را خنثى كرد. هر كس كه تلاش كرد اين عمل را خنثى كند، به دليل ناديده گرفتن اخطارهاى ما، جان خود را بر سر اين كار گذاشت.