kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

سوء قصد موشکی به جان وزرای کشور و دفاع مصر در فرودگاه سینا



همزمان با حضور وزیران دفاع و کشور مصر در فرودگاه شمال شبه جزیره سینا، افراد ناشناس این فرودگاه را هدف حمله راکتی و خمپاره‌ای قرار دادند.
شب چهارشنبه و در حالی که «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور و «صدقی صبحی» وزیر دفاع مصر، سرگرم بازدید از فرودگاه «العریش» در شمال شبه جزیره سینا بودند، یک راکت و یک خمپاره به این فرودگاه اصابت کرد.
به گزارش فارس، بر اثر اصابت این راکت به فرودگاه مذکور، دو افسر کشته شدند که یکی از آنها خلبان بالگرد بود. علاوه بر آن، خسارت‌های سنگینی به بالگردها وارد آمد. البته، این حمله آسیبی به دو وزیر فوق نزده است و آنها به قاهره بازگشتند. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
منطقه سینا چند هفته قبل نیز شاهد عملیات تروریستی خونینی بوده است؛ در این عملیات، تروریست‌ها با حمله و انفجار بمب میان نمازگزاران مسجدی در روستای «الروضه»، بیش از 300 نفر را به خاک و خون کشیده بودند.
گروه تروریستی «انصار بیت‌المقدس» در سال 2014 با داعش بیعت کرده و نام شبه جزیره سینا را نیز «ولایت سینا» گذاشته است.به اعتقاد برخی از کارشناسان، عناصر داعش پس از شکست کامل در عراق و سوریه، فعالیت‌های خود را در شمال آفریقا، از جمله مصر، بیشتر خواهند کرد. علاوه بر حمله تروریست ها به فرودگاه ، دیروز در شهر العریش درگیری نیز رخ داد؛
به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی مصر گفت، نیروهای امنیتی این کشور به مناطق مشکوک به حضور تروریست ها در حومه فرودگاه العریش و مزارع را آغاز کرده‌اند.
رسانه‌های مصری اعلام کرده اند  که در این حملات و درگیری‌ها، ۷ نفر کشته و ۷ تن دیگر نیز زخمی شدند.