kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

نوجوان 16 ساله فلسطینی از شکنجه‌شدن‌هایش می‌گوید


نوجوان 16ساله فلسطینی که تصویر اسارتش توسط ۲۳ نظامی صهیونیست، بازتاب جهانی پیدا کرده بود، شیوه اسارت و شکنجه شدنش را در زندان رژیم صهیونیستی روایت کرده است.
«فوزی الجنیدی»، نوجوان 16 ساله فلسطینی حدود 11 روز پیش و در جریان نخستین روزهای اعتراضات فلسطینی‌ها به تصمیم آمریکا در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، توسط نظامیان این رژیم به اسارت گرفته شد. انتشار تصاویر وی در حالی که چشم‌ها و دست هایش بسته شده و از سوی 23 تفنگدار صهیونیست احاطه شده است، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرد. رسانه‌ها نام این تصویر را «یه نفر در برابر یک لشکر» گذاشتند. حالا او در فرصت کوتاهی که در جریان دیدار وکیل مدافعش یافته، جزئیات بازداشت و شکنجه شدنش به دست شکنجه‌گران صهیونیست را روایت کرده است. این نوجوان فلسطینی در گفت وگو با «مامون‌الحشیم» وکیل فلسطینی خود چنین گفته؛ در تاریخ هفتم دسامبر(16آذر) در حالی که از نزدیک درگیری‌ها در منطقه خیابان تفاح در الخلیل می‌گذشت تا به دیدن یکی از نزدیکانش برود یک سرباز صهیونیستی به وی حمله و با تفنگ ام 16 محکم به سرش می‌زند.
الجنیدی سپس گفت: «بلافاصله شمار زیادی از نظامیان صهیونیست به نظامی اولی ملحق شده و آنها هم شروع به فحش و ناسزا گفتن به من کرده و مرا روی زمین پرت کردند و بی‌وقفه با تفنگ و لگد محکم به سر و صورت و بدنم من ‌زدند.»
به گزارش فارس به نقل از باشگاه اسیر فلسطینی، این نوجوان ادامه داد: «نظامیان صهیونیست پس از آن دستانم را با یک طناب پلاستیکی به قدری محکم بستند که جای جای آن زخم شد و سپس چشمانم را هم با پارچه‌ای بسته و در حالی که یک لنگه کفشم از پایم درآمده بود با خود به منطقه «کانتینر» کشاندند. نظامیان صهیونیست حتی در طول مسیر هم دست از ضرب و شتم من برنداشته و هر بار که از آنها می‌خواستم لنگه کفشم را که در حین کتک زدن‌ها از پایم درآمده بود، به من بدهند ضربات سخت‌تری به من می‌زدند تا جایی که یکی از نظامیان آن لنگه دیگر کفشم را هم از پایم درآورد و مابقی مسیر را پا برهنه طی کردم. نظامیان صهیونیست مرا در اتاق تاریکی حبس کرده و به طرز وحشیانه‌ای شروع به شکنجه من کردند آنها آب سرد روی پاهایم ریخته و شلاقم می‌زدند به گونه‌ای که احساس کردم از شدت شکنجه می‌خواهم بیهوش شوم.»
 بنا به بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی، شکنجه‌ها موجب خونمردگی‌های شدید و زیاد در نقاط مختلف بدن فوزی شده تا جایی که اداره زندان «عتصیون» به دلیل وضعیت دشوار این کودک اسیر حاضر به پذیرش نشده و به یکی از بیمارستان‌های اسرائیل تحویلش دادند و از آنجا هم به زندان عوفر منتقل کردند. به گفته وکیل «الجنیدی»، بر خلاف حقوق بازداشتی‌ها و قوانین مصوب توسط رژیم صهیونیستی مقامات اسرائیلی الجنیدی را درحالی که با دستبند آهنی دستانش را بسته بودند مورد بازجویی قرار‌داده و اجازه حضور وکیلش برای تحقیق یا تماس خانواده‌اش با آنها را ندادند و سپس یادداشتی را به زبان عبری مقابلش گذاشته و بدون اینکه آن را ترجمه کنند از او خواستند آن را امضا کند.
وی افزود: دادستانی رژیم صهیونیستی بدون هیچ دلیلی بازداشت این نوجوان فلسطینی را تا 18 دسامبر(27 آذر) تمدید کرده و از آزادی وی اصلا خبری نیست.