kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
پس از بازگشت از تل‌آویو

هیئت بحرینی سفر به اسرائیل را با حضور نماینده پادشاه جشن گرفت!


هیئت بحرینی پس از بازگشت از تل‌آویو به‌رغم اعتراض‌های گسترده جهان اسلام به این سفر، با حضور نماینده پادشاه این کشور در استادیوم ملی بحرین، سفر به تل‌آویو را جشن گرفت.
جمعیت «هذه هی‌البحرین» که اخیرا هیئتی را با دستور پادشاه بحرین به فلسطین ‌اشغالی اعزام کرده بود، شنبه شب و پس از بازگشت این هیئت، جشنی را در استادیوم ملی بحرین تحت نظارت «حمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین برگزار کرد.
به گزارش فارس به نقل از«مرأة البحرین»، «جمیل بن محمدعلی حمیدان» وزیر کار و توسعه اجتماعی بحرین به نمایندگی از سوی پادشاه بحرین در این جشن شرکت کرد در حالی که وی چند روز پیش به دنبال جنجال بر سر سفر هیئت این جمعیت به تل آویو، مدعی شده بود که این جمعیت زیر نظر این وزارتخانه فعالیت ندارد و احتمال دارد وابسته به نهادهای دیگری باشد!
طبق این گزارش، در این جشن که به مناسبت سفر به اسرائیل! برگزار شد، مقامات 20 سفارتخانه نیز شرکت داشتند و«بیتسی ماتیسون» که ریاست هیئت این جمعیت در سفر به فلسطین‌ اشغالی را برعهده داشت در این جشن در کنار وزیر کار و توسعه اجتماعی عکس یادگاری گرفتند. سفر اخیر این هیئت به سرزمین ‌اشغالی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جنجال زیادی را در داخل و خارج از بحرین به پا کرد و خشم فلسطینیان را برانگیخته است. بحث عادی‌سازی روابط چند کشور مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی همزمان با اقدام ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود.  رژیم آل‌خلیفه چندی پیش نیز از یک هیئت تجاری صهیونیستی در منامه استقبال و برای اعضای صهیونیست این هیئت جشن برگزار کرد که تصاویر آنها با بحرینی‌ها در حالی که مشغول رقص هستند منتشر و جنجال به‌پا کرد!