kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
دوویچه وله گزارش می‌دهد

تروریست‌های چشم آبی در راه بازگشت به خانه سازمان‌های امنیتی اروپا به حال آماده‌باش درآمده‌اند


سازمان های امنیتی کشورهای اروپایی که خود از حامیان اصلی تروریست های سلفی و تکفیری طی 6 سال گذشته در منطقه غرب آسیا بوده اند حالا از ترس بازگشت تروریست‌های تکفیری به خانه و کاشانه خود در اروپا به حال آماده باش در آمده‌اند.
طی 6 سال گذشته برخی  دولت های غربی از فرصت آشوب های منطقه غرب آسیا نهایت  استفاده را کرده و بسیاری از عناصر تکفیری و خطرناک خود را جمع‌آوری تجهیز و با جعل عنوان «مجاهد» روانه سوریه و عراق کردند. با برچیده شدن خلافت شیطانی داعش در سوریه و عراق اما بر اساس گزارش ها  بسیاری از تروریست‌های داعش نیز ناپدید شده‌اند. برخی از آن‌ها هم کماکان در گوشه‌ای از منطقه کمین کرده‌اند و شماری از آن‌ها راهی اروپا شده‌اند و درست به همین دلیل سازمان‌های امنیتی اروپا به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
بر اساس سایت شبکه خبری دویچه‌وله با اشاره به این مهم اقدام به تهیه گزارشی کرده و نوشته، سازمان‌های امنیتی انگلیس برآنند که از بازگشت آن دسته از نیروهایی که به داعش پیوسته‌اند ممانعت کنند. «گوین ویلیامسون» ، وزیر دفاع انگلیس چند روز پیش اعلام کرد که سازمان‌های امنیتی این کشور همه امکانات خود را به کار خواهند گرفت تا مانع از بازگشت تروریست‌ها شوند و «تنها تروریست مرده نمی‌تواند برای انگلیس ایجاد خطر کند».
سازمان‌های امنیتی انگلیس هم اعلام کرده‌اند که نه تنها مانع از بازگشت تندروهای اصالتا انگلیسی در نبردهای سوریه و عراق به کشورشان خواهند شد، بلکه همه تلاش خود را برای نابود کردن آن‌ها در منطقه به کار خواهند بست.
سخنان صریح و روشن وزیر دفاع انگلیس پرده از نگرانی سازمان‌های امنیتی اروپا بر می‌دارد. نگرانی ناشی از مخفی شدن تروریست های داعش. سازمان‌های امنیتی اروپا نگران آنند که این دسته از نیروهای داعش پس از شکست خود را به اروپا برسانند. روشن است که نمی‌توان آمار دقیقی از نیروهای داعشی که موفق به فرار شده‌اند، به دست آورد. دولت ترکیه هم از این احتمال که بخشی از این نیروها در ترکیه مخفی شده باشند، ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش ایسنا موضوع بازگشت احتمالی داعشی‌ها باعث نگرانی مقامات امنیتی آلمان نیز شده است. به‌ویژه وضعیت نوجوانانی که همراه خانواده‌های خود به مناطق جنگی رفته‌اند، نگران‌کننده است. «هانس‌گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت آلمان، گفته  نگران کودکانی است که توسط نیروهای وابسته به داعش آموزش دیده‌اند.» این خطر هم وجود دارد که کودکان نسل آینده جهادگرایان را تشکیل دهند.بر اساس اطلاعات سازمان امنیت داخلی آلمان، در مجموع ۹۵۰ سلفی از آلمان برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق رفته‌اند. یک پنجم این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند و ۵ درصد آن‌ها نوجوان هستند. گمان می‌رود که یک سوم از این تعداد به آلمان بازگشته باشند. بر اساس ارزیابی سازمان امنیت آلمان، حدود ۱۸۷۰ نفر تکفیری خطرناک در این کشور وجود دارد.