kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
تازه‌ترین دستاورد آمریکا!

مجلس نمایندگان آمریکا 2 طرح ضدایرانی دیگر تصویب کرد



مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اقدامات ضدایرانی خود دو طرح «قانون شفافیت دارایی‌های مقامات حکومت ایران» موسوم به ۱۶۳۸ H.R. و همچنین «قانون تقویت نظارت بر دسترسی ایران به اعتبارات مالی» مربوط به ممنوعیت فروش هواپیما به ایران موسوم به ۴۳۲۴ H.R. را تصویب کرد.
طرح ضد ایرانی H.R.۴۳۲۴ در خصوص ممنوعیت فروش هواپیما به ایران با ۲۵۲ رأی مثبت و ۱۶۷ رأی مخالف که به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید و برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس سنا نیز به تصویب برسد.
بر اساس این طرح مجلس نمایندگان آمریکا خواستار افزایش نظارت کنگره بر مبادلات مالی مرتبط با فروش هواپیماهای مسافربری به ایران است.
 طبق این طرح، وزارت خزانه‌داری آمریکا بایستی ظرف حداکثر ۳۰ روز بعد از صدور مجوزهای مالی برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران، گزارشی را در این‌باره به نهادهای مربوط کنگره ارائه کند.
مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در ادامه اقدامات ضدایرانی خود طرحی را به تصویب رساند که خواستار بررسی دارایی‌های مقامات ایرانی است.
این طرح که با 289 رأی موافق و 135 رأی مخالف به تصویب رسیده وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به بررسی دارایی مقامات ایرانی می‌کند.
بر اساس این طرح وزارت خزانه‌داری آمریکا باید درباره اموال و دارایی‌های زیر نظر مستقیم و یا غیرمستقیم مقامات ایرانی که در نهادها و موسسات مالی آمریکا نگهداری می‌شود گزارش‌هایی را به کنگره آمریکا تحویل دهد.
این طرح‌ها برای تبدیل شدن به قانون باید در سنای آمریکا نیز به تصویب رسیده و رئیس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.