kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    آتش‌سوزی در قطار
سمنان- فارس: فرماندار شهرستان گرمسار از مهار آتش‌سوزی در قطار پردیس تهران- مشهد در ایستگاه راه‌آهن این شهر خبر داد.
داریوش طاهری گفت: قطار پردیس تهران- مشهد در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن گرمسار دچار نقص فنی شده که پس از توقف بخشی از یک واگن قطار به علت اشکال در سیستم گرمایشی سالن غذاخوری دچار حریق شد که پس از چند دقیقه آتش مهار شد.
وی افزود: در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.
دستگیری جاعل
رشت- ایرنا: رئیس سازمان اطلاعات سپاه قدس استان گیلان گفت: اعضای باند جعل و چاپ اسکناس توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در شهرستان رشت شناسایی و بازداشت شدند.
معصومی بیان کرد: از این باند اسکناس جعلی، دستگاه چاپ و همچنین کاغذ مخصوص اسکناس کشف و سه نفر بازداشت شده‌اند که در حال گذراندن مراحل قانونی نزد مراجع قضایی هستند.
انفجار مین
کرمانشاه- ایرنا: فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد که انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز بمو بخش ازگله منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
علی اکبر اکبری اظهار داشت: این انفجار منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه و مصدوم شدن یکی دیگر از نیروهای این نهاد شد.
گفته می‌شود، پرسنل سپاه در بخش مرزی از گله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در حال احداث جاده بودند که دچار این حادثه شدند.
54 مصدوم در سانحه رانندگی
کرمان- فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی رفسنجان گفت: براثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه مینی‌بوس در محور رفسنجان- کرمان، 54 نفر مصدوم شدند.
سید محمد سید باقری افزود: این اتوبوس حامل اتباع پاکستانی بود و مینی‌بوس حامل کارگران منطقه خنامان بوده که 53 نفر به بیمارستان اعزام شدند و یک‌نفر دیگر نیز بصورت سرپایی مداوا شد.
قاچاق برنج
زاهدان- ایرنا: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک انبار برنج فاقد مجوز قانونی خبر داد. سرتیپ محمد قنبری گفت: پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی سودجو در انبار کردن برنج فاقد مجوز پس از شناسایی انبار برنج، در بازرسی از این انبار مقدار 300 تن برنج قاچاق کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش این مقدار برنج طبق نظر کارشناسان 20 میلیارد ریال برآورد شده افزود: یک متهم در این رابطه دستگیر شد.
کشف مواد مخدر
بندرعباس- فارس: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندر لنگه از کشف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
محمود حافظی گفت: مأموران مستقر در ایست و بازرسی برکه سفلین حین کنترل خودروهای عبوری یکدستگاه تریلی که از مسیر بندر خمیر به سمت بندرلنگه در حال حرکت بود مشکوک و متوقف کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو مقدار 250 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
صید صیاد
ساری- خبرنگار کیهان: مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرهای ساری، بهشهر و چالوس دو شکارچی را دستگیر کردند.
بنابراین گزارش از این افراد دو قبضه سلاح شکاری، لاشه یک بال قو و 70 متر دام هوایی نیز جمع‌آوری شد. همچنین مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست ساری در حین گشت‌زنی از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ ضبط کردند.
دستگیری سوداگران مرگ
کرج- فارس: فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری سه سوداگر مرگ در این استان خبر داد. سرتیپ عباسعلی محمدیان گفت: سه تن از سوداگران مرگ که قصد داشتند 300 کیلوگرم تریاک و حشیش را از شرق کشور به استان البرز انتقال دهند، قبل از مرحله توزیع و مصرف دستگیر شدند.
قاچاق کالا
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف 2 محموله میلیاردی کالای قاچاق در اندیمشک خبر داد.
سرتیپ «حیدر عباس‌زاده» اظهار کرد: مأموران پلیس در عملیات‌های جداگانه با زمین‌گیر کردن 2 محموله قاچاق در سطح حوزه استحفاظی شهرستان اندیمشک موفق به کشف 739 کارتن انواع وسایل خانگی، ظروف سرامیکی و شیشه‌ای و مقادیری کالای قاچاق دیگر شدند.
عباس‌زاده با اشاره به دستگیری 2 نفر در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی هر کدام از این محموله‌ها را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مرجع قانونی شدند.
مهار آتش در بیمارستان
ارومیه- ایسنا: مدیر پروژه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه گفت: آتش‌سوزی بیمارستان در حال احداث تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه مهار شد.
رحیمی در خصوص جزئیات آتش‌سوزی بخشی از بیمارستان در حال احداث تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه در سه‌شنبه شب، افزود: در هوای سرد برای اینکه از بتن‌ها نگهداری کنیم و همچنین بدلیل ارتفاع زیاد سقف‌ها، معمولاً از بخاری‌های صنعتی استفاده می‌کنیم تا بتن‌ها به شرایط استاندارد که مد نظر هست برسند. با وجود اینکه چند نگهبان به بخاری‌ها رسیدگی می‌کردند یکی از بخاری‌ها آتش گرفت و خوشبختانه با حضور به موقع نگهبان و مأموران آتش‌نشانی، آتش‌سوزی مهار می‌شود.
وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در پروژه در حال ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان هیچ‌گونه آسیب‌جانی در برنداشته تصریح کرد: وقفه‌ای در روند احداث پروژه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان رخ نخواهد داد.
متلاشی کردن باند سرقت
کرمانشاه- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری اعضای باند سرقت قطعات خودرو و کشف 17 فقره از این نوع سرقت خبر داد.
سرهنگ «حسین براری» گفت: در پی وقوع سرقت‌های قطعات خودرو با شگردهای مشابه در سطح شهر کرمانشاه موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی توانستند سه نفر سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: متهمان تاکنون به 17 فقره سرقت قطعات با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.
محموله قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستانها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از توقیف یک تریلی «کاغذ دیواری» خارجی قاچاق در این استان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: مأموران در بازرسی از تریلی که از جنوب کشور عازم «تهران» بود 13 تن کاغذ دیواری خارجی قاچاق را کشف و یک متهم را نیز دستگیر و به دادسرا معرفی کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش این محموله کاغذ دیواری قاچاق را یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کردند.