kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
یونیسف خطاب به کشورهای جهان:

20 میلیون یمنی در حال مرگ هستند/ این کشور را از بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرن نجات دهید


 
 رئیس «یونیسف» با اعلام این که خطر مرگ 20 میلیون یمنی را تهدید می‌کند از دبیرکل سازمان ملل و کشورهای جهان خواست لااقل به مدت یک ماه در این کشور آتش‌بس برقرار و محاصره آن را هم بردارد تا این کشور از «بزرگترین فاجعه انسانی قرن نجات یابد.»
همزمان با ادامه محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی و ممانعت این ائتلاف از ورود دارو و غذا برای ۲۰ میلیون یمنی، رئیس صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) عصر جمعه در ساختمان این سازمان گفت درگیری‌ها در یمن باید فورا متوقف شده و کشورهای بزرگ باید آتش‌بس را در این کشور برقرار کرده و محاصره عربستان علیه این کشور را پایان دهند.
 رئیس یونیسف همچنین از جامعه جهانی خواست با اعمال فشار بر عربستان این کشور را مجبور به لغو محاصره ۲۰ میلیون یمنی کند تا کشتی‌هایی که کشورهای جهان برای کمک به یمنی‌ها ارسال کرده‌اند و شامل بسته‌های آرد، غذا، کنسرو و انواع دیگر مواد خوراکی می‌شود، در بندر الحدیده پهلو گرفته و هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه در فرودگاه صنعا فرود آیند. همچنین کادر پزشکی صلیب سرخ جهانی با ورود به فرودگاه صنعا کار مداوای مبتلایان به بیماری وبا را آغاز کنند.
وی در ادامه گفت: «یونیسف با همکاری صلیب سرخ جهانی 8 هزار نیرو را برای کنترل این فاجعه انسانی در یمن به خدمت گرفته و از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت می‌خواهد آتش‌بسی یک‌ماهه را در یمن برقرار کند تا کودکان واکسن وبا را دریافت کرده، زخمی‌ها مداوا شده و غذا در میان آنها توزیع شود تا  ۲۰ میلیون یمنی که در معرض خطر قرار دارند نجات پیدا کنند.»
 به گزارش ایسنا، وی در پایان از دبیرکل سازمان ملل خواست آتش‌بس در یمن و لغو محاصره در این کشور تنها برای یک ماه برقرار شود تا این کشور از بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرن نجات یابد.
اقدام نمایشی آمریکا
اما در حالی که عربستان تنها با کمک‌های انگلیس و آمریکا مردم یمن را در 33 ماه گذشته بمباران کرده است کاخ سفید در اقدامی نمایشی برای دومین بار در چند روز گذشته از ائتلاف نظامی سعودی خواست تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن را فراهم کند. کریس مورفی، سناتور دموکرات هم که یکی از منتقدان حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی عربستان در یمن است از تلاش ترامپ برای ارسال کمک‌های بشردوستانه قدردانی کرد اما به طور همزمان نسبت به ادامه کمک‌های کشورش به سعودی‌ها نیز هشدار داد. وی افزود: دولت ترامپ باید صریحا به عربستان بگوید که آمریکا از کمپینی که به صورت عمدی غیرنظامیان را دچار قحطی می‌کنند، حمایت نخواهد کرد.