kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

«آتش به پا می‌کنیم» واکنش مقاومت فلسطین به طرح انتقال سفارت آمریکا




مقاومت اسلامی حماس نسبت به اجرایی شدن طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار داده و گفته، اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آتشی به پا خواهد کرد که دامن صهیونیست‌ها را خواهد گرفت. منابعی در کاخ سفید اخیرا اعلام کرده‌اند ترامپ احتمالا روز چهارشنبه این طرح را اجرایی کند.
«عزت رشق »، از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس پس از انتشار خبر «احتمال اجرایی شدن طرح انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در روز چهارشنبه» اعلام کرد در صورتی که طرح آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عملی شود، امت اسلامی و عربی تحریک شده، همچون «جرقه‌های آتش بزرگی» دامن اسرائیل را خواهند گرفت.
وی این اقدام دونالد ترامپ را «سیلی محکمی به تمامی کسانی است که دل به مذاکرات سازش با دشمن تحت نظارت آمریکا خوش کرده بودند»، دانست و گفت: «آمریکا نه ‌تنها در قبال مسئله فلسطین عدالت را رعایت نکرده است، بلکه همواره علناً جانبدار دولت‌های تندروی رژیم صهیونیستی بوده است.»
به گزارش تسنیم و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رشق افزود، این اقدام آمریکا اگر هم عملی شود، هیچ حقی برای رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند تغییری در وضعیت قدس و حقایق تاریخی موجود در این شهر به‌وجود بیاورد، بلکه قدس تا ابد اسلامی و عربی باقی خواهد ماند و ملت فلسطین و امت اسلام تا آزادسازی کامل این شهر از آن دفاع می‌کنند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه به‌نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که دونالد ترامپ درنظر دارد روز چهارشنبه آینده در سخنانی قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت بشناسد.
انتفاضه قدس
جنبش حماس از اقشار مختلف ملت فلسطین خواسته «همچون سدی مستحکم» در برابر این تصمیم بایستند و با شعله‌ور کردن آتش انتفاضه قدس، جلوی اجرایی شدن این توطئه را بگیرند. حماس همچنین از مراجع رسمی و مردمی کشورهای عربی و اسلامی خواست با عمل به مسئولیت‌های خود جلوی اتخاذ این تصمیم را گرفته و آن را محکوم کنند.
در همین رابطه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان نیز تأکید کرد که محمود عباس تماس‌هایی با رهبران کشورهای عربی و دیگر کشورها برقرار کرده و طی آن نسبت به تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس یا اعلام این شهر به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داده است. سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان تصریح کرد که عباس شدیداً هشدار داده چنین اقداماتی موجب نابودی عملیات سازش شده و منطقه را به‌سمت بی‌ثباتی سوق می‌دهد.