kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
میدل‌ایست آی فاش کرد

آل سعود نمایندگان پارلمان انگلیس را این‌گونه می‌خرید!



  پایگاه خبری «میدل‌ایست آی» در گزارشی از رشوه‌های کلان رژیم سعودی به نمایندگان پارلمان انگلیس  برای تطهیر وجهه  رژیم سعودی پرده برداشته است.
حدود سه سال از جنگ نابرابر و خانمان سوز یمن می‌گذرد. در این مدت ده‌ها  هزار یمنی که اکثرشان زن و کودک هستند کشته یا زخمی شده‌اند. نزدیک به یک میلیون نفر به دلیل نرسیدن خدمات بهداشتی و نابودی زیرساخت‌های این کشور به بیماری وبا مبتلا شده‌اند. گرسنگی و سوء تغذیه جان میلیون‌ها یمنی را تهدید می‌کند. هر روز سازمان‌های حقوق بشر جهانی از فاجعه انسانی در یمن می‌گویند، با این وجود رژیم سعودی به بمباران شهرها و روستاهای یمن ادامه می‌دهد و  نه تنها صدایی از کسی بلند نمی‌شود بلکه  تاکنون ده‌ها گزارش از فروش سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های خوشه‌ای از سوی دولت‌های غربی و  به خصوص انگلیس به رژیم سعودی برای کشتار بیشتر مردم بیگناه یمن منتشر می‌شود.
پایگاه قطری «میدل‌ایست آی» اما دیروز بخشی از راز سکوت دولت انگلیس در برابر جنایات بی شمار سعودی‌ها در یمن را فاش کرد و نوشت: «برخی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس انگلیس حدود 100 هزار پوند (133 هزار و 300 دلار) در قالب اقامت در هتل‌های گرانقیمت، پروازهای بیزنس کلاس و مهمان‌نوازی‌های دیگر از عربستان دریافت کرده‌اند، که منجر به شکایت از نهاد نظارتی مجلس انگلیس به علت نقض مقررات مربوط به اعلام بهره‌های مالی و موجب نگرانی‌هایی درباره استفاده از نمایندگان مجلس انگلیس برای تطهیر وجهه دولت عربستان شده است.»
بنابر اعلام این  پایگاه خبری «تازه‌ترین آمار «دفتر ثبت مزایای اعضاء» (مجلس عوام انگلیس) نشان می‌دهد 13 نماینده محافظه‌کار پارلمان، از جمله لئو دوکرتی، رئیس بانفوذ سابق «شورای محافظه کار خاورمیانه»، امسال، بالغ بر 87 هزار و 467 پوند (116 هزار و 600 دلار) در قالب مهمان‌نوازی دولت عربستان دریافت کرده‌اند. یکی از نمایندگان حزب کارگر در مجلس انگلیس به نام لیام برن نیز هدیه‌ای به ارزش 6 هزار و 722 پوند (هشت هزار و 964 دلار) دریافت کرده که با احتساب آن، مجموع وجوهی که عربستان امسال برای لابی در میان نمایندگان احزاب مختلف مجلس انگلیس هزینه کرده است، به 94 هزار و 189 پوند (126 هزار و 939 هزار دلار) رسیده است. این مهمان‌نوازی‌ها شامل پروازهای بیزنس کلاس، اقامت در هتل‌های گران‌قیمت، ضیافت‌های شام و دیدار با ملک سلمان و مقامات بلندپایه عربستان بود. آمار «دفتر ثبت مزایای اعضاء» (مجلس عوام انگلیس) نشان می‌دهد این رقم تقریباً سه برابر وجوهی است که دولت عربستان از سال 2016 برای میزبانی از نمایندگان مجلس انگلیس هزینه کرده است.»
 بر اساس این گزارش چند هفته پس از سفر گروهی از این نمایندگان به عربستان، دوکرتی و دیگر نمایندگان رده پائین پارلمان انگلیس با ارائه سؤالاتی به دولت ترزا می، نخست‌وزیر، درباره همکاری دفاعی با عربستان، خواستار فروش جنگندهای‌های یوروفایتر تایفون شرکت بی‌ای‌ای سیستمز انگلیس به عربستان شدند. این درخواست باعث شد فعالان، نمایندگان مزبور را به دریافت «مزایا برای طرح این موضوعات» متهم کنند. میدل‌ایست می‌افزاید‌: بنا بر اعلام «دفتر ثبت مزایای اعضا» پارلمان انگلیس، عربستان سعودی تلاش‌های لابی‌گرانه خود را از زمان شروع جنگ یمن در اوایل سال 2015 افزایش داده است، و نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس بیش از 130 هزار پوند (173 هزار و 300 دلار) به عنوان مهمان‌نوازی‌(سعودی‌ها) از شروع این درگیری دریافت کرده‌اند؛ درگیری که تاکنون بیش از ده هزار کشته برجا گذاشته است. بر اساس آئین‌نامه مجلس نمایندگان انگلیس، نمایندگان باید هر گونه بهره یا مزایای مالی را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم دریافت کرده‌اند، هنگام صحبت درباره بحث‌های مرتبط در مجلس نمایندگان یا ارائه سؤالات خود، اعلام کنند. میدل‌ایست آی در پایان نوشته: «دیدن قصور مستمر دولت (انگلیس) در محکوم کردن سابقه وحشتناک حقوق بشر در عربستان به اندازه کافی بد هست، اما ما اکنون شاهد افزایش شمار نمایندگان محافظه‌کاری هستیم که به صورت رایگان به عربستان سفر می‌کنند که به نوعی هدیه رژیم این کشور به آنها است.