kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

اعتراض قربانیان توفان پورتوریکو به بی‌کفایتی مقامات آمریکایی در رسیدگی به مردم

بی‌توجهی مقامات آمریکایی به مشکلات ساکنان توفان‌زده جزایر «پورتوریکو»، باعث اعتراض و تظاهرات عده‌ای مقابل کنگره آمریکا در واشنگتن شد.


دیروز خبر رسیده ده‌ها معترض با اجتماع مقابل کنگره آمریکا در واشنگتن، بی‌توجهی مقامات این کشور به وضعیت ساکنان توفان‌زده «پورتوریکو» را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معترضان پس از گذشت حدود 2 ماه از این توفان خواستار کمک‌های بیشتر دولت فدرال به مردم پورتوریکو و بازسازی خرابی‌های این جزایر شدند.
جزایر پورتوریکو در شمال شرق دریای کارائیب قرار دارد. این جزایر جزو مناطق غیر ضمیمه به خاک آمریکا بوده، ولی تحت حاکمیت سیاسی این کشور قرار دارد.
31 شهریور ماه گذشته توفان موسوم به «ماریا» از جمهوری دومنیکن شروع به وزیدن گرفت و سپس به جزایر پورتوریکو رسید. شمار تلفات این توفان در پورتوریکو، 15 نفر اعلام شده است.
توفان مذکور مخرب‌ترین توفان قاره آمریکا در 100 سال اخیر اعلام شده است.
جمعه گذشته کاخ سفید لایحه‌ای را برای کمک 44 میلیون دلاری به این مجمع‌الجزایر بحران‌زده، به کنگره فرستاد که با مخالفت ساکنان توفان‌زده و نمایندگان آنها در کنگره مواجه شد و آنها این مبلغ را بسیار ناچیز دانسته‌اند.
تظاهرکنندگان علاوه بر مسئله کمک‌ها خواستار لغو قانون موسوم به «جونز» بودند که براساس آن تنها کشتی‌های متعلق به آمریکا اجازه خواهند داشت تا کالا و کمک‌های غیرنقدی را به پورتوریکو برسانند البته این قانون پس از توفان «ماریا» به‌طور موقت به حالت تعلیق
 درآمده است.