kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
وزارت اطلاعات طی 2 اطلاعیه خبر داد

کشف محموله سلاح و انهدام شبکه بین‌المللی ترانزیت مواد مخدر

با هوشیاری و ‌اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان یک محموله سلاح و یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر کشف و ضبط شد.



وزارت اطلاعات  از کشف و ضبط محموله‌ سلاح از باندهای ‌اشرار توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات کرمان خبر داد.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: «با اقدامات اطلاعاتی اداره‌کل اطلاعات کرمان یک محموله سلاح و مهمات متعلق به باندهای‌ اشرار از مناطقی در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان کشف و ضبط گردید.
کشفیات شامل ۲ قبضه کلت کمری، ۵ قبضه کلاش، یک قبضه نارنجک‌انداز، یک قبضه آر.پی.جی به همراه ۶ موشک آر.پی.جی، یک قبضه توپ اس.پی.جی۹، ۵ عدد موشک ۱۰۷ میلی متری، ۶۸ عدد فشنگ دوشکا و ۴۰ عدد نارنجک بوده است.»
انهدام شبکه بین‌المللی قاچاق
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای، از انهدام شبکه بین‌المللی قاچاق و ترانزیت مواد مخدر خبر داد.
به گزارش میزان، در این اطلاعیه آمده است: با اقدامات گسترده اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان سیستان و بلوچستان، اعضای یک شبکه بین‌المللی و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر که محموله‌های کلان مواد را به صورت مسلحانه از مرز سراوان وارد کشور می‌نمود شناسایی و نهایتاً با پیگیری‌های صورت گرفته، طی چندین ساعت درگیری مسلحانه با قاچاقچیان منهدم و یک محموله تریاک به وزن تقریبی 2600 کیلوگرم از باند مذکور کشف و ضبط گردید.
در این عملیات 2 دستگاه خودروی نیسان در صحنه درگیری و با آتش نیروهای عملیاتی منهدم و یک دستگاه خودروی تویاتا به همراه 3 دستگاه بی‌سیم موتورولا مورد استفاده عناصر قاچاقچی کشف و ضبط گردید.
شایان ذکر است محموله مکشوفه با پوشش قاچاق سوخت و جاسازی در زیر گالن‌های سوخت حمل می‌گردید.