kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا:

رئیس‌جمهور آمریکا بینش راهبردی به مسائل جهانی را ندارد

ترامپ بینش راهبردی به مسائل جهانی ندارد و با استفاده از اصطلاح غلط برای خلیج فارس، دچار خطای استراتژیک شده است.

تبریز- خبرنگار کیهان:

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، در تبریز گفت: قدرت آمریکا، رو به خاموشی است. دوران عربده‌کشی آن به پایان رسیده و توأم با خاموشی قدرت آمریکا، وجهه و نفوذ منطقه‌ای و جهانی ایران، رو به افزایش است.سرلشکر «یحیی صفوی» در اختتامیه جشنواره فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای دانشجویی آذربایجان شرقی تصریح ساخت: ناقوس نابودی اسرائیل به صدا درآمده است.
وی با تأکید بر این که پس از سخنان ترامپ، مقابله با آمریکایی‌ها به یک گفتمان و تفاهم ملی در ایران تبدیل شده گفت: سپاه، از ارکان قدرت و دفاع ملی کشور محسوب می‌شود و آمریکایی‌ها قادر به درک درست و دقیق تحولات ایران در منطقه نیستند. وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها دچار عقب‌ماندگی ذهنی می‌باشند و ترامپ اگر می‌خواهد قدرت سپاه را محک بزند، برود از نظامیان خود بپرسد. نظامیان آمریکا، قدرت سپاه پاسداران را در خلیج فارس، سوریه و عراق دیده‌اند و انشاءالله مانند گذشته، باز هم از ما شکست خواهند خورد و ضروریست همواره آماده و هوشیار باشیم و از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل غفلت نکنیم. آمریکا بداند و مطمئن باشد قدرت موشکی ایران و مسائل سوریه و عراق که به امنیت ایران ارتباط پیدا می‌کند، قابل معامله نیستند.
وی در خصوص تحولات کردستان عراق و نقش اسرائیل در شکل‌گیری آن گفت: توطئه تجزیه عراق شکست خورد. عوامل جاه‌طلبی که به آمریکا و اسرائیل وابسته هستند و می‌خواستند از خود قهرمان بسازند، متوجه شده‌اند که یکپارچکی عراق باید حفظ شود. همه فهمیدند که ایران مسئله تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را نمی‌پذیرد و قبول نخواهد کرد.
سرلشکر صفوی همچنین رمز پیروزی ایران اسلامی را استمرار دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت دانست و با اشاره به این که نسل‌های دوم و سوم ما اکنون در جبهه مقاومت اسلامی به دفاع استراتژیک کشور، عمق بخشیده‌اند و روحیه عالی شهادت‌طلبی جوانان ما در دفاع از عتبات عالیات عراق و حرم حضرت زینب(س) در سوریه و سرکوب تروریسم تکفیری نشان داد که جوان ایرانی، در حال رشد و تکامل معنوی است.
صفوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: باید در فضای مجازی به مصاف دشمن برویم. ترویج علوم و معارف دینی و معارف دفاع مقدس در این فضا کاملاً لازم است و باید در این راستا، فرهنگ دفاع مقدس را نهادینه نمود و فضای مجازی را می‌بایست به یکی از مهم‌ترین ارکان‌های دفاع، تبدیل کنیم. وی افزود: هدف دشمن در این فضا، استحاله فکری است و دانشجویان نباید اجازه دهند سواره‌نظام جنگ نرم آمریکا قلب مردم ما را فتح کند.