kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

آغاز ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول


عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 910 مگاواتی دزفول با حضور معاون وزیر نیرو، آغاز شد.
این نیروگاه شامل 2 واحد گازی کلاس اف هر یک به ظرفیت 305 مگاوات به همراه یک واحد بخار با ظرفیت 300 مگاوات با راندمان کلی 58 درصد، سامانه خنک‌کننده نوع ACC و سوخت اصلی گاز و سوخت پشتیبانی گازوییل است.
نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول با 26 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مدت سه سال به وسیله شرکت آنسالدوی ایتالیا در همسایگی شهر حمزه دزفول ساخته می‌شود.
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در آیین کلنگ زنی این طرح، گفت: نیروگاه 910 مگاواتی سیکل ترکیبی دزفول با سرمایه‌گذاری مشترک خارجی ساخته می‌شود.
محسن طرز طلب افزود: 50 درصد سرمایه و اعتبار ساخت این نیروگاه از سوی سرمایه‌گذار داخلی و 50 درصد دیگر از جانب سرمایه‌گذار خارجی تامین شده است.  وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه در مدت 36 ماه به بهره‌برداری برسد، گفت: به محض بهره‌برداری از نیروگاه دزفول، باید 6 هزار میلیارد ریال تضمین تجهیزات پرداخت شود.
فرماندار دزفول نیز گفت: موافقت اصولی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی 910 مگاواتی دزفول شهریور 1395 از سوی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی صادر شد.
حبیب اله آصفی افزود: این نیروگاه در زمینی به گستره 50 هکتار به منظور تامین برق پایدار مورد نیاز خوزستان و شبکه سراسری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.
آصفی ظرفیت‌اشتغالزایی این طرح را 800 نفر اعلام کرد و گفت: بر پایه برنامه‌ریزی‌ها، این نیروگاه در مدت سه سال ساخته شده و وارد مدار می‌شود.