kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

سازمان ملل: قتل‌عام و شکنجه وحشیانة مسلمانان میانمار همچنان ادامه دارد

سازمان ملل می‌گوید سربازان میانمار همچنان به تجاوز و کشتار مسلمانان روهینگیایی در ایالت راخین ادامه می‌دهند.


در حالی که دور جدید حملات علیه مسلمانان روهینگیا نزدیک به دو ماه است جریان دارد جامعه جهانی هنوز هیچ اقدام عملی برای توقف این جنایت‌ها انجام نداده است.
 وعده‌های «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار مبنی بر فراهم بودن شرایط برای بازگشت آوارگان نیز همه دروغ از آب درآمده و مردم روهینگیا همچنان قربانی سرکوب هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، «زید رعد‌الحسین»، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده تیم وی که در میانمار مستقر است، گزارش‌هایی را مبنی «بر تیراندازی بدون هدف مشخص، اعدام‌های بدون محاکمه، بازداشت‌های خودسرانه، سربه نیست کردن، تجاوز و سایر خشونت‌های جنسی و شکنجه» دریافت کرده‌اند.
وی گفته «به نظر می‌رسد همین حالا که ما در حال گفت‌وگو هستیم، آنان به این کارها ادامه می‌دهند.»
«زید رعد‌الحسین»، همچنین اظهارات پیشین خود را تکرار کرده و گفته، «شرایط حاکم در میانمار نمونه یک پاکسازی قومی به معنای واقعی کلمه است».
پزشکان سازمان ملل هم هشدار داده‌اند که در هفته‌های اخیر، ده‌ها زن را با آسیب‌های جسمی مرتبط با خشونت جنسی مشاهده کرده‌اند.
یکی از این پزشکان اعلام کرده، «نشانه‌هایی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد متجاوزان در برخی از این تجاوزها از سلاح گرم هم استفاده کرده‌اند.»
از آغاز این بحران، بیش از 350 تن از مسلمانان روهینگیایی برای خشونت‌های جنسی شامل تلاش و یا اقدام به تجاوز و مزاحمت، به پزشکان ارجاع داده شده‌اند.
پناهجویان روهینگیایی همچنان در حال فرار به بنگلادش هستند. در دور جدید حملات ارتش و بوداییان افراطی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا که از  25 ماه اوت(3شهریور) شروع شده بیش از 580هزار پناهجو به بنگلادش فرار کرده‌اند و هزاران نفر هم به اشکال مختلف یا سلاخی شده‌اند یا تیرباران!