kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

خواندنی از ورزش ایران



* تیم ملی پاراتکواندو ایران که قرار بود برای شرکت در رقابت‌های جهانی دیروز عازم لندن شود، به دلیل عدم دریافت ویزا از سفارت انگلستان این سفر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. قرار بود تیم ملی پاراتکواندوی ایران دیروز جهت شرکت در رقابت‌های جهانی پاراتکواندو عازم لندن شود که به دلیل عدم صدور به موقع ویزا از سوی سفارت انگلستان، این سفر به روز سه‌شنبه موکول شد.
* مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری می‌گوید وانپاسچن سرمربی بلژیکی تیم ملی با حضور در رقابت‌های پرش با اسب قهرمانی کشور سوارکاران حاضر را زیر نظر گرفت تا برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بهترین نفرات اعزام شوند. رئیس فدراسیون سوارکاری در پاسخ به این سوال که آیا سوارکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی در حال حاضر مشخص شده‌اند یا خیر، توضیح داد: ترکیب تیم اعزامی را وانپاسچن مشخص می‌کند. او در حال حاضر ایران است و اتفاقا در رقابت‌های پرش با اسب قهرمانی کشور که روز جمعه برگزار شد حضور داشت و سوارکاران را زیر نظر گرفت. 20 سوارکار عضو تیم ملی هستند که زیر نظر وانپاسچن در حال تمرین هستند و او  با توجه به معیارهایی که دارد سوارکار و اسب را می‌سنجد و  بهترین نفرات را انتخاب می‌کند.
*دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام پایتخت با حضور سرمربی پیشین سایپا برگزار خواهد شد. دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام پایتخت در روزهای 2 تا 9 آبان به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.این رقابت‌ها یک شرکت‌کننده ویژه خواهد داشت. حسین فرکی سرمربی پیشین سایپا و سپاهان قصد دارد در این تورنمنت شرکت کند.در این مسابقات نمایندگانی از 16 کشور جهان حضور خواهند داشت.
*در پایان مسابقات سنگنوردی جام‌های جهانی 2017 رضا علیپور با کسب 354 امتیاز در رده دوم رنکینگ جهان قرارگرفت.رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی ایران و رکورددار جهان در پایان کاپ‌های جهانی ۲۰۱۷ و بعد از ولادیسلاو دوئلین از روسیه در رده دوم قرار گرفت. الکساندر شیکاو روسی هم در رده سوم قرار دارد. در بخش ترکیبی نیز رضا علیپور با 351 امتیاز در رده ۱۴ جهان ایستاده است.همچنین در رتبه بندی تیمی کشورها، ایران در ماده سرعت در رتبه هشتم قرار دارد.علی‌پور در سال اخیر قهرمان دو دوره از جام‌های جهانی نانجینگ چین و ویلاروس سوئیس و نایب قهرمان جام جهانی آرکو ایتالیا شد. او همچنین توانست در ورلد گیمز لهستان و رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد.