kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

کوتاه از شهرستان‌ها



آزادی 7 زندانی
سرویس شهرستانها: در همایش پیاده‌روی خانوادگی یزد زمینه آزادی 7 زندانی جرایم غیرعمد با 588 میلیون ریال کمک نقدی مردم فراهم شد.
 در این مراسم زمینه آزادی هفت محکوم مالی غیرعمد در استان یزد به وسیله کمک 588 میلیون ریالی مردم و چک 200 میلیون ریالی خیران فراهم شد.
کنگره شهدای دانشجو
یزد- خبرنگار کیهان: چهارمین کنگره شهدای دانشجوی یزد اسفند امسال همزمان با جشنواره رویش برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه یزد گفت: این جشنواره در 6 بخش اصلی شامل هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبی، آوایی، فیلم و طراحی و دوخت لباس ایرانی- اسلامی، 19 قالب و 56 موضوع برگزار خواهد شد.
محمد صالح اولیا افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا پایان آذر ماه آثار خود را ارسال کنند.
سید حسین راسخی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان یزد نیز از شناسایی 130 شهید دانشجو و تهیه بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو خبر داد و گفت: راه‌اندازی تیم‌های شهداپژوهی، برگزاری سالانه 30 یادواره شهدا در دانشگاههای استان، دیدار با خانواده شهدا و چاپ کتاب از جمله فعالیت‌های مرتبط با شهدای دانشجو در یزد است.
کمک به جشن عاطفه‌ها
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: رئیس کمیته امداد امام خمینی قائم شهر از کمک 800 میلیون ریالی مردم نیکوکار این شهرستان در جشن عاطفه‌ها خبر داد.
رنجبر در مراسم جشن عاطفه‌ها در دبستان تربیت قائم شهر که به صورت همزمان در 345 مدرسه این شهرستان برگزار شد گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده دو مرحله جشن عاطفه‌ها صرف هزینه‌های تحصیلی 645 دانش‌آموز و 120 دانشجو و طلبه محروم و تحت پوشش کمیته امداد امام شهرستان قائم‌شهر می‌شود.
استفاده از تجهیزات جدید امداد و نجات
پایگاه امداد و نجات جاده‌ای علامه طبرسی منطقه بالاتجن قائم‌شهر به خودروی ست نجات تجهیز شد. نصیری مسئول جمعیت هلال احمر قائم‌شهر گفت: خودروی ست نجات جاده‌ای، متعاقب افتتاح ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای علامه طبرسی بالاتجن قائم شهر و با موافقت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور به این پایگاه امدادی اهدا شده است.
وی افزود: این خودروی نجات جاده‌ای که 400 میلیون تومان قیمت دارد دارای امکانات و تجهیزات و سیستم‌های پیشرفته هیدرولیک و پنوماتیک، رهیاب هوشمند و برج متحرک نوری است که قابلیت کارائی مختلف در شرایط سخت و بحرانی حوادث در نجات جان حادثه‌دیدگان را دارد.
پیشرفت احداث سد نهب
قزوین- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: عملیات احداث سد نهب در شهرستان تاکستان با پیشرفت فیزیکی 79 درصدی ادامه دارد.
حمید پویا اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با احداث این سد و شبکه آبیاری آن برای 800 نفر در سال اشتغال مستقیم و برای یک هزار و 200 نفر نیز در سال، اشتغال غیرمستقیم ایجاد شود.
وی همچنین در ادامه از احداث کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب خبر داد و تأکید کرد: هدف از اجرای این پروژه انتقال آب ذخیره شده در مخزن سد نهب جهت بهبود اراضی کشاورزی به میزان هشت هزار و 300 هکتار در ناحیه یک پایاب است.
مهاجرپذیری قزوین
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: چون قزوین از استان‌های مهاجرپذیر کشور بوده و نرخ مهاجرپذیری این استان از میانگین کشوری نیز بالاتر است؛ این وضعیت بر نرخ اشتغال هم تأثیر گذاشته است.
منوچهر حبیبی با بیان اینکه، هدف‌گذاری اشتغال استان در سال جاری 20 هزار شغل است از فرمانداران خواست با تشکیل کارگروه‌های اشتغال در شهرستان برای تحقق سهم اشتغال خود تلاش کنند.
وی با بیان اینکه ‌نرخ بیکاری در سال گذشته 11/7 درصد بوده و با اقدامات انجام شده، این نرخ در سال جاری به 11/6 درصد کاهش یافته، تصریح کرد: در سال گذشته 22 هزار شغل در استان ایجاد شد.
ذبح شرعی دام در خارج
اصفهان - خبرنگار کیهان: مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 4 نفر از اصفهان در کشور برزیل برای اطمینان از انجام مراحل ذبح شرعی در کشتارگاههای این کشور حضور دارند.
حجت‌الاسلام احمدرضا کیانی با بیان اینکه گوشت‌های وارداتی زیرنظر ناظران ایرانی ذبح می‌شوند به ذبح تمامی کشتارگاههای داخلی نیز اشاره کرد و گفت: روحانیون در تمامی کشتارگاهها حضور و بر ذبح شرعی دام و طیور نظارت دارند.
وی همچنین با بیان اینکه بر صید آبزیان هم نظارت شرعی وجود دارد یادآور شد: در مراکز عرضه آبزیان، ماهیان حرام از ماهیان حلال جدا می‌شوند و از فروش آن جلوگیری به عمل می‌آید.
واگذاری مناصب مدیریتی به زنان
تبریز- خبرنگار کیهان: طبق برنامه‌ دولت، تا سال 1400 می‌بایست 30 درصد مناصب و مسئولیت‌های مدیریتی کشور به زنان واگذار شود.
پریچهر‌ سلطانی مشاور بانوان کارآفرین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: به موجب این برنامه تا سال 1400 این امر صورت می‌گیرد و انتظار است دولت از ظرفیت زنان متخصص استفاده کند. همچنین در این نشست اعلام شد: در صورت ورود زنان استان در اقتصاد، تولید و صنعت، سهم نقدی حق انتفاع زمین در شهرک‌های صنعتی از 30 درصد به 10 درصد کاهش می‌یابد.
گازرسانی به روستاها
* از اول امسال و در جهت توسعه شبکه گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم بیش از 563 کیلومتر شبکه در آذربایجان شرقی اجرا شده است.
مدیرعامل گاز آذربایجان شرقی گفت: طول شبکه اجرا شده در استان تاکنون بین 19هزار و 411 کیلومتر است.
رضا توحیدی افزود: متوسط اجرای شبکه در روز بیش از 3 کیلومتر است. توحیدی اظهار داشت: تمام 62 شهر استان و 1774 روستا دارای گاز هستند.
به گفته وی گازرسانی به 241 روستا در دست اجرا است.
قابلیت دو برابری کشاورزی مازندران
ساری - خبرنگار کیهان: استاندار مازندران این استان را دارای زمین‌های مستعد و قطب کشاورزی کشور اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید دوبرابری محصولات کشاورزی مازندران در استان وجود دارد.
ربیع فلاح‌ جلودار گفت: علیرغم تنگناها هر ساله در بخش تولیدات کشاورزی استان رشد داشتیم و مازندران در ردیف استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون کمتر از ده درصد آبهای سطحی استان مهار می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید ساز و کار لازم جهت تنوع کشت و بهره‌برداری چندباره از اراضی کشاورزی مازندران را فراهم کند.
صادرات کیوی
* رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات محصول کیوی بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی خبر داد.
دلاور حیدرپور با بیان اینکه با توجه به نزدیکی زمان برداشت کیوی در مازندران، باید به فکر صادرات این محصول بود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی از صادرات کیوی استقبال و تولیدکنندگان و بازرگانان را به صادرات این محصول تشویق می‌کند.