kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
معیارهای کمیته فنی برای انتخاب مربی آلمانی چه بود؟!

شفر پس از یک سال خانه نشینی، سرمربی استقلال شد



سرویس ورزشی-
وینفرد شفر آلمانی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد؛ انتخابی که به نظر می‌رسد بر اساس خواسته مدیران این باشگاه بود تا اعضای کمیته فنی!
جلسه کمیته فنی باشگاه استقلال عصر روز گذشته برگزار شد و بنا به اعلام سیروس دین‌محمدی، عضو این کمیته وینفرد شفر به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. دین‌محمدی عضو کمیته فنی باشگاه استقلال خبر داد او امروز به ایران می‌آید و از چهارشنبه کار خود را در استقلال آغاز خواهد کرد. گفته می‌شود رقم توافقی استقلال با این مربی 270 هزار دلار است، این موضوع را بیژن طاهری یکی از اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال اعلام کرده است.
پس از انتخاب شفر، سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال در تشریح دلایل انتخاب شفر گفت: قبلا گفته بودیم تریم گزینه اول ما است و اگر به نتیجه نرسیم، گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کنیم. همزمان نماینده ما با تریم مذاکره کرد اما اخبار خوبی را دریافت نکردیم. رقم او خیلی بالا بود. در هیئت مدیره تصویب کردیم که اگر رقم او تا ۲ میلیون دلار هم بود، قبول کنیم. رقم پیشنهادی تریم ۴ الی ۵ میلیون دلار تا آخر فصل بود. طبیعی بود که با توجه به بدهی‌های گذشته و تعهدات امسال، توانایی پرداخت این پول را نداشتیم.
وی افزود: با منتفی شدن حضور تریم، پنج، شش گزینه را معرفی کردیم که یکی از آنها شفر بود و هیئت مدیره به من گفت تا با آنها مذاکره کنم. من چهارشنبه سه ساعت جلسه با شفر داشتم و متوجه شدم شرایط او به ما می‌خورد. شفر در بوندسلیگا و تیم‌هایی مثل جاماییکا، العین و الاهلی هم کار کرده میک در مورت مربی استقلال هم سه سال دستیارش در العین بوده است. ادامه کار ما با شفر بستگی به نتایجش دارد، مثل کسب سهمیه و کسب جام. سال بعد اگر او نتایج خوبی بگیرد، قرار شد افزایشی نداشته باشیم.
بازگشت رحمتی و جباری
خبر دیگر از باشگاه استقلال اینکه مهدی رحمتی و مجتبی جباری دو بازیکن کنار گذاشته آبی پوشان به تمرینات این تیم باز خواهند گشت. طبق اعلام محمد نوری عضو کمیته فنی استقلال با انتخاب شفر به عنوان سرمربی استقلال مجتبی جباری و مهدی رحمتی هم در تمرینات استقلال حضور پیدا خواهند کرد.
پس از تساوی استقلال برابر ذوب آهن و استعفای علیرضا منصوریان تصور می‌رفت این دو بازیکن به تمرینات برگردند ولی این اتفاق رخ نداد و در پیروزی 2 بر صفر مقابل سپیدرود باز هم جباری و رحمتی در لیست بازیکنان تیم حضور نداشتند.
چرا شفر انتخاب شد؟!
اما درخصوص انتخاب شفر به عنوان سرمربی استقلال باید عنوان داشت که کمیته فنی همان‌طور که انتظار می‌رفت عمل کرد: «تایید تصمیمی که مدیران باشگاه گرفته بودند.» کمیته‌ای که فاتح تریم را به دلیل مشکلات مالی رد کرد و وینفرد شفر را به عنوان سرمربی استقلال پذیرفت. احتمالا او هم به دلیل مسائل مالی تایید شده است. کمیته‌ای که بخشی از بازی چند روز اخیر مدیران استقلال بود.
بازی با مطرح کردن نام فاتح تریم آغاز شد. مربی بزرگی که بهترین مربی مسلمان دنیا نام گرفته. سنگ بزرگی که فقط برای نزدن بود و همزمان با مذاکره با او، مذاکره با گزینه‌های ارزان‌تر را هم پیش بردند. نمی‌شد به هواداران بگویند فاتح تریم گران است و کمیته فنی وظیفه خطیر رد کردن گزینه تریم را به دلیل مسائل مالی بر عهده گرفت.
 سیروس دین‌محمدی، علی جباری، جواد قراب، بیژن طاهری، حسن روشن، اکبر کارگر جم و محمد نوری و بقیه رفقا به جای آنکه رزومه فنی مربی و کارایی او در استقلال را رد یا تایید کنند گرانی یا ارزانی مربی را مورد توجه قرار دادند، مربی بازنشسته پیشنهاد کردند و حتی گفته شد از باقی ماندن میک مک‌درموت صحبت کردند.
سه گزینه نهایی استقلال هم صرفا برای بازی دادن ذهن هواداران بود. گفته می‌شد استقلال با شفر به توافق رسیده اما سه گزینه شوستر، دالیچ و شفر مطرح شدند و از احتمال بالای سفر شوستر به ایران صحبت شد. انتخاب اگر با هواداران استقلال بود کدام یکی را برمی‌گزیدند؟ احتمالا شفر که یک سال خانه‌نشین بوده و 67 ساله است و از آخرین باری که در یک باشگاه کار کرده 6 سال گذشته آخرین گزینه استقلالی‌ها بود.
حالا کمیته فنی به این سؤال پاسخ بدهد با چه معیارهایی شفر را به گزینه‌های دیگر ترجیح داده است و اگر صرفا بنا بر هم‌خوانی رقم درخواستی سرمربی با بودجه استقلال بوده چه نیازی به حضور صاحب‌نظرانی در حوزه فنی بوده است؟!