kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال


ساخت دروازه با داربست مقابل چشمان اوکتاویو!
دیدار شهریار ساری و ملوان بندرگز در لیگ برتر فوتبال ساحلی با حواشی بسیاری همراه بود. مسابقات هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ساحلی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که دیدار تیم‌های شهریار ساری و ملوان بندرگز با حواشی و اتفاقات تأمل برانگیزی همراه بود. این بازی که قرار بود از ساعت 19:30 در ورزشگاه داراب ساری آغاز شود به دلیل اینکه دروازه‌های زمین مسابقه توسط پیمانکار ورزشگاه کنده شده بود با یک ساعت تأخیر آغاز شد. طبق اعلام حاضران در ورزشگاه ظاهراً پیمانکار به‌دلیل عدم دریافت مطالباتش این اقدام را انجام داده بود.اوج بی‌نظمی و بی‌برنامگی به جایی می‌رسد که با نبود تیرهای دروازه, مسؤلان تیم ساری با اتصال چند میله داربست, دست به ابتکار و خودکفایی زده و تیر دروازه درست کردند و روی داربست‌ها نیز فوم بستند تا میله‌ها به قطر استاندارد برسد, آنهم در شرایطی که طبق قانون, تیر دروازه‌ها باید از فلز چهارگوش یا گرد که قطر آن هشت تا 10 سانتیمتر است، تشکیل شود.این در حالی بود که این مسابقه میهمانان ویژه‌ای از جمله مارکو اوکتاویو، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ساحلی داشت و این آبروریزی در روزهای نخست حضور این مربی در ایران رخ داد و درصورتی که تیر دروازه‌ها از نظر قانونی ایراد واضحی داشتند، بازی با همین تیر دروازه‌ها و فقط به‌دلیل حضور مارکو و اصرار مسؤلان برگزاری بازی با این شرایط برگزار شد. البته بازی حواشی زیاد دیگری مانند درگیری و کتک‌کاری بین مربیان و بازیکنان دو تیم داشت که حتی در اواخر بازی به زدوخورد بین آنها انجامید.
شش داور و ۱۰ کمک داور به امارات می‌روند
 کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور شش داور و ۱۰ کمک داور در سمینار داوران و کمک داوران الیت ۲۰۱۷ آسیا خبر داد. سمینار داوران و کمک داوران بین‌المللی فوتبال از ۲۹ آبان تا سوم آذرماه در دوبی در حالی برگزار می‌شود  که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۶ داور و کمک داور ایرانی در بخش آقایان و بانوان به این سمینار دعوت شده‌اند.اسامی دعوت شدگان به شرح زیر است: * داوران (آقایان): موعود بنیادی‌فر، بیژن حیدری، پیام حیدری و حسن اکرمی * کمک داوران (آقایان): محمدرضا ابوالفضلی، سعید علی نژادیان، علی میرزابیگی، حسن ظهیری، آرمان اسدی، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم * داوران (بانوان): سلطنت نوروزی و مهسا قربانی* کمک داوران (بانوان): انسیه خباز مافی‌نژاد، سمانه محسنی و بهاره سیفیان.
برانکو: محرومیت طارمی جو تیم را به هم ریخت
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مقابل الهلال همان اوایل بازی موقعیت‌هایی داشتیم که باید گل می‌شد. زمانی که دو گل نیز عقب افتادیم موقعیت داشتیم و‌اشتباه بازی کردیم. برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین دیروز پرسپولیس گفت: مقابل الهلال همان اوایل بازی موقعیت‌هایی داشتیم که باید گل می‌شد. زمانی که دو گل نیز عقب افتادیم موقعیت داشتیم و‌اشتباه بازی کردیم. به جای اینکه عاقلانه و با صبر بازی کنیم، فضای خالی به حریف دادیم و بر خلاف آن‌چه انجام می‌دادیم، کار کردیم. بازی نکردن طارمی هم برای ما فقدان بزرگی است.او افزود: جو تیم بعد از اعلام محرومیت طارمی به هم ریخت. بازیکنان ما هم حساس هستند و ما چند روز قبل از بازی به این محرومیت پی بردیم. او درباره امیدواری به بازی برگشت بیان کرد: عملا شانس صعود هنوز هست و باید تلاش کنیم. اگر آنها چهار گل به ما زدند چرا ما نتوانیم بزنیم. باید قوی‌تر بازی کنیم و بازیکنان باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند.سرمربی پرسپولیس درباره حمایت‌ها از پرسپولیس برای بازی برگشت، توضیح داد: امیدم زیاد است اما نمی‌توان تیم ما را با الهلال مقایسه کرد. الهلال بهترین تیم قرن آسیا است. آنها تیم بسیار عالی دارند. ما در گروهمان نشان دادیم که می‌توانیم مقابلشان بازی کنیم. از ۱۲ بازی لیگ قهرمانان، سه بازی را در تهران بازی کردیم و بقیه بازی‌ها در بیرون از خانه بوده است. تا نیمه نهایی آمدیم اما از نتیجه راضی نیستم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا نتیجه را برگردانیم.
داور جنجالی، بازی ایران با روسیه را سوت می‌زند
فدراسیون فوتبال روسیه نام داور بازی دوستانه تیم ملی این کشور برابر ایران در ورزشگاه کازان را اعلام کرد. تیم ملی فوتبال روسیه به‌عنوان میزبان جام جهانی 2018 در روزهای 15 و 18 مهر ماه سال جاری در ورزشگاه‌های اسپارتاک مسکو و کازان برابر تیم‌های آسیایی کره‌جنوبی و ایران بازی‌های تدارکاتی برگزار خواهد کرد.در این میان قضاوت بازی دوستانه روسیه و ایران در ورزشگاه کازان را میلوراد مازیچ از صربستان به‌عهده‌دارد. کمک‌های مازیچ نیز از صربستان خواهند بود. کازان یکی از 12 ورزشگاه میزبان جام جهانی 2018 روسیه است که سابقه برگزاری چند بازی جام کنفدراسیون‌های 2017 را نیز دارد. نکته جالب اینکه مازیچ برای مردم ایران شناخته شده است، چرا که او دیدار تیم ملی کشورمان مقابل آرژانتین در جام جهانی 2014 برزیل را قضاوت کرد و با عملکرد نامناسب و یک‌طرفه خود خشم ایرانیان را برانگیخت. مهم‌ترین صحنه آن بازی خطای پنالتی روی‌اشکان دژاگه بود که مازیچ از آن گذشت.همچنین طبق اعلام فدراسیون فوتبال صربستان ویکتور کاششایی از مجارستان بازی اول روس‌ها برابر کره‌جنوبی در ورزشگاه اسپارتاک مسکو را سوت خواهد زد.
کریمی: لازم باشد برای پیگیری حقم به AFC می‌روم
سرمربی تیم فوتبال نفت گفت: تعویض مربی در همه جای دنیا قانونی دارد، این فقط بحث خود من نیست اما بدعت بدی می‌شود.علی کریمی سرمربی تیم فوتبال نفت گفت: برنامه خودمان را از قبل داده بودیم. همه چیز مشخص شده بود. ما اینجا بودیم که زمان بگذرد و بعد هر کس به زندگی خود برسد.فوتبال ما همین است. یک روز با علی دایی این کار را کردند و یک روز با خدادادعزیزی. تا چیزی هم درست نشود وضعیت همینگونه خواهد بود. باید از راس نوک هرم که فدراسیون است درست شود. امروز این اتفاق افتاده و تا زمانی که فوتبال ما با این شیوه اداره می‌شود همین است که می‌بینید.شما خبرنگاران طوری از این اتفاقات تعجب می‌کنید که انگار تا به حال چنین مسئله‌ای را در فوتبال ما ندیده‌اید و انگار اولین بار است این موضوع را می‌بینید. مطمئنا این موضوع اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود.کریمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با بی‌اعتنایی می‌شد این مسئله را به گونه‌ای دیگر حل کرد، تصریح کرد: اگر من به این آدم بی‌اعتنایی کنم آنها در سبک و سیاق خودشان وارد فوتبال می‌شوند. عکس یادگاری می‌گیرند، مصاحبه می‌کنند و بعد هم می‌روند اما از این خبرها نیست. شاید کسانی باشند که جلوی آنها بایستند اما من تا آخر حقم را می‌گیرم. بنشینید و ببینید چه می‌کنم. وی ادامه داد: من قراردادی با نفت دارم و تا آخر پیگیر آن خواهم بود حتی اگر لازم باشد شخصا به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌روم تا این موضوع را پیگیری کنم. اینطور نیست که یک نفر در فدراسیون بنشیند و بگوید این کار را انجام بده و آن کار را نکن! اگر قوانین ما مشکل‌ساز است که باید از دور خارج شود و قوانین به نفع فوتبال روی کار بیاید. اگر در این شرایط نمی‌خواهند کارها درست شود پس باید به این نتیجه برسیم که آنها نمی‌خواهند کارها درست شود.
غیبت قوچان نژاد، جهانبخش و قدوس و حضور محمدی با دست بسته
تمرین تیم ملی فوتبال ایران با غیبت ۴ بازیکن پیگیری شد سومین جلسه تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار دوستانه توگو و روسیه دیروز ساعت ۱۶ در زمین چمن پژوهشگاه نفت برگزار شد.در این جلسه تمرین ۲۳ بازیکن حضور داشتند. غایبان تمرین دیروز رضا قوچان نژاد، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس بودند. همچنین میلاد محمدی بازیکن اخمت گروزنی که در بازی این هفته تیمش در لیگ روسیه از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد، دیروز تنها نظاره‌گر تمرین تیم ملی بود. مدافع تیم ملی قطعا به دیدار مقابل توگو نمی‌رسد و به احتمال زیاد دیدار با روسیه هم غایب است.مصدومیت محمدی به‌نظر جدی می‌رسد ولی مشخص نیست که نیاز به عمل جراحی دارد یا نه.اما ملی‌پوشان در ابتدای تمرین با کار با توپ خودشان را گرم کردند و پس از آن در بیشتر زمان تمرین، زیر نظر مربی بدنساز تیم ملی حرکات کششی انجام دادند.در ادامه تمرین بازیکنان تمرینات بدنی‌شان را پیگیری کردند و دژاگه به طور اختصاصی تمرین کرد.