kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۶۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
پرونده هفته هفتم لیگ برتر بسته شد

پرسپولیس به صدر نرسید، استقلال به قعرجدول سقوط کرد!

توقف پرسپولیس در اصفهان و سقوط استقلال تهران به قعر جدول رده بندی، مهم‌ترین اتفاقات هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بود.

سرویس ورزشی-

پرونده رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاری چهار دیدار بسته شد.
در مهمترین بازی روز گذشته تیم پدیده در تبریز دست به کار بزرگی زد و موفق شد تراکتورسازی را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. این بازی تا دقیقه ۸۰ بدون گل دنبال می‌شد ولی در نهایت این تیم پدیده بود که توانست به  برتری ۲ بر یک دست یابد. برای تیم مهمان در این دیدار، قاضی و خانزاده گلزنی کردند و تک گل میزبان را ایران‌پوریان به ثمر رساند.
تلاش دو تیم در نیمه اول برای به ثمر رساندن گل به نتیجه ننشست و در حالی که در دقایق پایانی نیمه، میل به گلزنی بیشتر شده بود، تساوی بدون گل در اسکوربرد ورزشگاه نقش بست. در نیمه دوم نیز شاگردان گل‌محمدی برای پیروز شدن بر حملات خود افزودند اما گرفتن پنالتی به سود مشهدی‌ها در دقیقه ۸۰ ورق را برگرداند.
این پنالتی که با برخورد توپ به دست نادری برای پدیده گرفته شده بود، توسط محمد قاضی وارد دروازه شد. محمدرضا خان‌زاده نیز تنها سه دقیقه بعد، با ضربه‌ای زمینی از پشت محوطه جریمه گل دوم پدیده را به ثمر رساند.محمدرضا خلعتبری بازیکن پدیده مشهد بعد از درگیری با ایران‌پوریان در دقیقه ۸۸ از زمین بازی اخراج شد.
ایران‌پوریان در دقیقه ۹۲ از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. بعد از این گل، بازیکنان دو تیم لحظاتی با هم درگیر شدند و جو ورزشگاه متشنج شد.پدیده مشهد با این برد، به همراه پرسپولیس، ۱۴ امتیازی شد اما با تفاضل گل برابر و به لطف یک گل زده بیشتر به رده دوم صعود کرد.تراکتورسازان نیز با هفت امتیاز در رده نهم باقی ماندند.
در دیگر بازی دیروز و در تهران جدال تیم های سایپا و پارس جنوبی جم با تساوی یک – یک به پایان رسید. گل نخست این بازی در دقیقه 78 محمدسلیمانی برای سایپا به ثمر رسید، اما این پایان کار نبود؛ صدرنشین لیگ برتر تسلیم نشد و وحید حمدی‌نژاد در دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی گل تساوی را برای پارس جنوبی به ثمر رساند.
پیکان هم در تهران موفق شد با نتیجه سه بر یک نفت را شکست دهد. نفتی‌ها در این مسابقه خیلی زود و در دقیقه سوم توسط عیسی آل‌کثیر از روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند. پیکانی‌ها در دقیقه ۲۶ توسط صادق بارانی گل تساوی را به ثمر رساندند. شاگردان مجید جلالی در دقیقه 30 صاحب یک ضربه پنالتی شدند و مرتضی آقاخان توانست گل دوم پیکان را به ثمر برساند. آقاخان در دقیقه 78 گل سوم را برای پیکان زد تا نتیجه بازی 3 بر یک شود.
در آخرین بازی دیروز تیم‌های صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه این بازی در شماره بعدی روزنامه منتشر خواهد شد.
زور پرسپولیس و سپاهان به یکدیگر نرسید
در روز دوم دیدارهای هفته هفتم، روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در اصفهان به تساوی 2-2 رضایت دادند، مهدی طارمی (۳۹ - پنالتی) و علی علیپور (۷۲) برای پرسپولیس گل زدند و مروان حسین (۶۱) و جلال‌الدین علیمحمدی (۸۷) گلهای سپاهان را به ثمر رساندند. در این بازی شاگردان برانکو ایوانکوویچ در همان دقایق ابتدایی توسط علی علیپور به گل رسیدند ولی این گل از سوی‌اشکان خورشیدی داور مسابقه مردود اعلام شد. بعد از آن کیفیت بازی به طور محسوسی افت کرد و دو تیم موقعیتی روی دروازه مقابل خلق نکردند.شوت رافائل بازیکن تیم سپاهان که با اختلاف کم از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت، در دقیقه ۲۷ یخ بازی را آب کرد. در دقیقه ۳۳ پرسپولیس موقعیتی را با ارسال محسن مسلمان به دست آورد و مهدی طارمی این سانتر را به جای سر با دست به سمت وحید امیری انداخت و امیری هم این توپ را گل کرد؛ ولی داور این گل را هم مردود دانست و به طارمی کارت زرد داد.سرانجام تلاش مهدی طارمی برای گلزنی به سپاهان در دقیقه ۳۹ جواب داد و این بازیکن توانست از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گل بزند تا نیمه اول با همین یک گل به اتمام برسد. خطای پنالتی هم توسط سیاوش یزدانی روی طارمی رخ داد بود.
در نیمه دوم این سپاهان بود که برای جبران نتیجه کارش را هجومی‌تر آغاز کرد. ابتدا ساسان انصاری شوتی به سمت دروازه پرسپولیس زد که علیرضا بیرانوند با اثرگذاری روی این توپ مانع گلزنی سپاهان شد. پرسپولیس دفاعی‌تر از نیمه نخست ظاهر شد. همین مسئله باعث شد دفاع پرسپولیس در دقایق ابتدایی نیمه دوم زیر فشار حملات سپاهان قرار بگیرد. این حملات در دقیقه ۶۱ جواب داد. مروان حسین با یک ضربه سر توانست دروازه پرسپولیس را باز کند.بعد از گل تساوی، پرسپولیسی‌ها به خودشان آمدند و مجددا بازی را در دست گرفتند. نتیجه تلاش بازیکنان پرسپولیس هم گلی بود که علی علیپور در دقیقه ۷۲ روی پاس در عمق فرشاد احمدزاده به ثمر رساند.
پرسپولیس بعد از این گل بازهم فرصتهایی برای گلزنی داشت ولی قدر این موقعیتها را ندانست تا در دقیقه ۸۷ دوباره گل تساوی را دریافت کند. اینبار جلال‌الدین علیمحمدی توانست روی سانتر زیبای میرزایی و غفلت مدافعان پرسپولیس گل دوم سپاهان را به ثمر برساند.پرسپولیس در حالی این دو گل را دریافت کرد که علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوشش روی هر دو گل مقصر بود و همین امر نگرانی‌ها برای بازی با الهلال را بیشتر خواهد کرد. بعد از این گل درگیری‌هایی بین بازیکنان سپاهان و پرسپولیس رخ داد که داور به میلاد سرلک و جلال علی محمدی از سپاهان و فرشاد احمدزاده از پرسپولیس کارت زرد داد. تلاش بازیکنان دو تیم برای تغییر نتیجه ثمری نداشت تا بازی در نهایت با همان نتیجه تساوی 2- 2 تمام شود.تیم فوتبال پرسپولیس با این تساوی ۱۴ امتیازی شد و در رده دوم جدول رده بندی باقی ماند. سپاهان هم با ۷ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفت.
در خوزستان جدال تیم‌های استقلال این شهر و سپیدرود رشت با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. استقلال خوزستان با این تساوی ۶ امتیازی شد و بایک پله صعود در جدول موجب شد استقلال تهران به قعر جدول برود. سپیدرود هم با این تساوی ۸ امتیازی شد.
در مشهد نیز تیم سیاه جامگان برابر مهمان خود گسترش فولاد تبریز با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. ضا خالقی فر در دقیقه ۱۳ برای گسترش گلزنی کرد.گسترش فولاد با این برد ۷ امتیازی شد.
در نخستین بازی هفته هفتم چهارشنبه شب تیم‌های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان به تساوی یک – یک رضایت دادند. این تساوی موجب شد منصوریان سرمربی استقلال از سمت خود استعفا کند.
در پایان باید عنوان داشت که جدول رده بندی مسابقات بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی تیم‌های صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان تنظیم شده است.