kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

مقام سعودی: سفارت عربستان به زودی در تل‌آویو آغاز به کار می‌کند

مقام سعودی در گفت‌وگو با تلویزیون کانال 24 رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ریاض در پی آن است تا به زودی سفارتخانه‌اش را در اسرائیل افتتاح کند.



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرلشکر «انور عشقی» رئیس‌ مرکز پژوهش‌های راهبردی خاورمیانه، مامور پیگیری روابط عربستان- اسرائیل و از نزدیکان «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، در گفت‌وگو با تلویزیون کانال 24 اسرائیل اعلام کرد، کشورش در پی آن است تا به زودی سفارتخانه‌اش را در اسرائیل افتتاح کند.
الشرق‌الاوسط در این‌باره نوشت، اظهارات عشقی پس از آن بیان شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داد، کابینه‌اش پس از این، با گشایش سفارتخانه‌های جدید در تل‌آویو موافقت نخواهد کرد، در نتیجه کشورهایی که تمایل دارند با اسرائیل ارتباط داشته باشند باید سفارتخانه‌هایشان را در قدس بنا کنند.
این روزنامه در ادامه نوشت، اظهارات عشقی درباره بهبود روابط با اسرائیل، در مخالفت با اصول ثابت فلسطین یعنی تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس است. این سخنان با اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تمایل واشنگتن برای انتقال سفارتخانه‌اش از تل‌آویو به قدس همخوانی دارد به ویژه اینکه ریاض در چارچوب سیاست‌های واشنگتن گام بر‌می‌دارد حتی اگر این سیاست‌ها با منافع عربستان، منافع کشورهای منطقه و منافع مردم فلسطین در تضاد باشد.