kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

گزارش واشنگتن پست از نسل‌کشی مسلمانان میانمار /در خیابان‌های راخین حمام خون به راه انداخته‌اند

روزنامه آمریکایی واشنگتن ‌پست با تهیه گزارشی از نسل‌کشی مسلمانان میانمار نوشته «ارتش میانمار در خیابان‌های راخین حمام خون به راه انداخته است.».

سرویس خارجی-

جنایت‌ها علیه مسلمانان میانمار پایانی ندارد و گزارش‌های منتشر شده در این باره نشان می‌دهد، اوضاع مسلمانان در این کشور وخیم‌تر از چیزی است که تا به حال گفته شده است. واشنگتن ‌پست اما در گزارشی به گوشه‌ای از این جنایات اشاره و اعلام کرده «در یک مورد، سربازان میانماری ساعت 8 صبح وارد روستایی در غرب این کشور شدند و فریاد سر دادند که «آماده جنگ هستید؟» به گفته روستاییان، پس از شلیک هوایی، سربازان لوله‌های تفنگ خود را به سوی روستاییان در حال فرار نشانه رفتند و به آن‌ها شلیک کردند که بر اثر آن تعدادی از مردم در حال فرار کشته شده و یا زخمی شدند و در میان مزارع برنج افتادند.»
176 روستا تخلیه شد!
طبق این گزارش، «پاکسازی قومی روستای مانوگ‌نو» و ده‌ها روستای روهینگیانشین دیگر از سوی ارتش میانمار موجب فرار بیش از 400 هزار تن به بنگلادش شده است. موضوعی که کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز آن را «پاکسازی قومی» توصیف کرده است. به نوشته واشنگتن ‌پست، «انتظار می‌رود که موج پناهجویان طی روزهای آتی افزایش یابد. تصاویر ماهواره‌ای نشان‌دهنده آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای است و شاهدان سربازانی را به یاد می‌آورند که شهروندان را می‌کشند. دولت میانمار می‌گوید که تاکنون 176 روستای روهینگیایی خالی از سکنه شده است. همچنین هیچ آماری از تلفات و کشته‌ها وجود ندارد، زیرا منطقه تحت محاصره نیروهای نظامی است.‌»(البته شمار کشته‌ها 4000 تن اعلام شده است) در این گزارش همچنین آمده، «بنا به برآورد گروه حقوق بشری «فورتی رایت»، تنها در روستای مانوگ‌نو و سه روستای اطراف آن، حدود 150 نفر کشته شده‌اند، در این روستا افراد سلاخی شده  و خیابان‌ها پر از خون قربانیان است.»
تاکید میانمار به ادامه کشتار مسلمانان!
 فرمانده ارتش میانمار اما با وجود تمام این اعتراضات از مقامات و نیروهای کشورش خواسته تا درخصوص مسئله مسلمانان روهینگیا «متحد باشند»؛ مسلمانانی که به گفته وی «هیچ ریشه‌ای در این کشور ندارند»!.  ژنرال «مین آنگ هلنگ»، فرمانده ارتش میانمار در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشته: «آنها درخواست کرده‌اند که به عنوان روهینگیایی شناخته شوند که هرگز به عنوان یک گروه قومی در میانمار وجود نداشته است. این مسئله بنگالی یک مسئله ملی است و ما باید تا روشن شدن حقیقت اتحاد خود را حفظ کنیم.» این اظهارات فرمانده ارتش میانمار در دفاع از عملیات نیروهایش در بحبوحه محکومیت جهانی این ناآرامی‌ها صورت گرفته است؛ ناآرامی‌هایی که باعث شده بنگلادش مجبور به فراهم کردن پناهگاه و غذا برای آوارگان روهینگیایی شود.
سایر رویدادها
* نخستین محموله 40 تنی کمک‌های ایران در مرز میانمار بین آوارگان توزیع شد.
* آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد، آنگ سان سوچی اگر همین الان وارد عمل نشود «تراژدی به شدت وحشتناک خواهد شد».
* در حالی که مسلمانان راخین در حال فرار هستند، بیش از 400 نوزاد در 15 روز گذشته بین مرز میانمار و بنگلادش متولد شده‌اند.