kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
تل‌آویو هم اعتراف کرد

همکاری ایران و روسیه باعث شکست داعش شد

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی‌ ضمن اعتراف به توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده که روسیه و ایران با کمک یکدیگر توانستند «داعش» را در سوریه شکست دهند.



«آویگدور لیبرمن» با بیان اینکه (دولت) «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بدون کمک‌های نظامی ایران نمی‌توانست به حیات خود ادامه دهد، اظهار داشت که حتی روسیه هم بدون ایران نمی‌توانست داعش را شکست دهد.
این مقام صهیونیست در ادامه اما مدعی شده: «بودجه سپاه (طی سال‌های اخیر) 40 درصد افزایش یافته است. حزب‌الله بدون حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ایران نمی‌توانست دوام بیاورد. حماس نیز بدون کمک‌های ایران وجود نداشت.»
شکست داعش در سوریه سران رژیم صهیونیستی را به شدت آشفته کرده است، و دلیلش این است که آنها خوب می‌دانند در ماجرای سوریه، خودشان (به عنوان حامی داعش)  شکست خورده‌اند و اکنون نیز از پیامدهای این شکست به شدت هراس دارند.
به گزارش فارس، لیبرمن که در کنفرانس امنیتی «هرتزیلیا» حرف می‌زد، از سر عصبانیت، تهمت‌هایی را هم متوجه ایران کرد و مثلا گفت که کره‌شمالی بدون کمک‌های ایران، نمی‌توانست سلاح‌ هسته‌ای تولید کند!  به اعتقاد کارشناسان، سران صهیونیست از راهبرد ضد اسرائیلی ایران، بیش از هرچیز واهمه دارند و تاکنون همه منابع خود را برای حذف جمهوری اسلامی و یا تغییر راهبرد آن، به کار گرفته‌اند، اما موفق نشدند تاثیری بر ایران بگذارند.
وحشت یک وزیر دیگر رژیم صهیونیستی
«آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی هم مثل وزیر جنگ این رژیم، نسبت به حضور ایران در سوریه، ابراز نگرانی کرده و در شرایطی که این رژیم نفوذی در سوریه ندارد، برای دولت و ملت این کشور نسخه پیچیده و گفته، «اگر «بشار اسد» می‌خواهد رئیس‌جمهور سوریه باقی بماند، باید ایران را از کشورش بیرون کند!» وی هم که مثل لیبرمن در کنفرانس امنیتی «هرتزیلیا» حرف می‌زد. گفته «اسرائیل باید قدرت‌های جهانی را تحت فشار قرار دهد تا آنها نگذارند ایران حضورش را در سوریه تقویت کند!» این وزیر زن صهیونیست در حالی برای اسرائیل در جهان نقش قائل است، که این رژیم جایگاهی در دنیا ندارد و حامی جدی این رژیم، فقط آمریکا و چند کشور غربی است.
عملیات در دیرالزور
به گزارش تسنیم، پیشروی‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در استان «دیرالزور» اما همچنان ادامه دارد. این نیروها در تازه‌ترین پیشروی‌ها، کوه‌های «الثرده» در جنوب شهر «دیرالزور» را آزاد کردند. این آزادسازی باعث شده عناصر داعش در منطقه تحت محاصره نیروهای ارتش درآیند.  از داخل شهر دیرالزور نیز خبر رسیده، مردم این شهر با ورود یگان‌های ارتش، دست به شادمانی زدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یکی از ساکنان دیرالزور به خبرنگاران گفته: «دیرالزور بر اوباش‌ها پیروز شد و شادی ( به این شهر) بازگشت. دیرالزور به همت ارتش سوریه، به آغوش کشور بازگشت. یک شهروند دیگر گفته: ما این پیروزی بزرگ را از طرف ساکنان دیرالزور به «بشار اسد» رئیس‌جمهور، هدیه می‌کنیم.
این شادمانی‌ها به خوبی نشان می‌دهد که تروریست‌ها در متن مردم سوریه جایگاهی ندارند و تروریسم در این کشور، یک پدیده وارداتی از جانب آمریکا و اسرائیل است.