kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

استقبال اقشار فرهیخته در فرانسه از جداسازی مدارس دختران و پسران(خبر ویژه)

یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت؛ علاقه به جداسازی جنسیتی در اماکن عمومی افزایش یافته است.



به گزارش رادیو فرانسه، روزنامه لوبس نوشت: گرایش‌های مدنی در جوامع شهری فرانسه، برای جداسازی جنسی در اماکن عمومی افزایش یافته است.
این روزنامه می‌نویسد: در نگاه به بدنه جامعه فرانسه دیده می‌شود که اماکن ویژه و خصوصی زنانه در کشور در حال افزایش است؛ از مدارس بگیرید تا کلوپ‌های ورزشی و فضاهای حرفه‌ای. شمار اماکن ویژه بانوان، روز به روز افزایش می‌یابد.
پرسش این است که آیا این پدیده، جریانی گذراست و یا امری عمیق به صورت یک جنبش واقعی اجتماعی ماندگار و تداوم داشته و گسترده‌تر خواهد شد؟
لوبس می‌نویسد: طی پنج دهه گذشته، ما شاهد روندی در جامعه بوده‌ایم که نشان می‌داد زنان کشور دامنه حضور خود را در ارکان مهم جامعه روز به روز افزایش می‌دهند. مدارس مختلط دختر و پسر نیز از دهه شصت میلادی به صورت سراسری امکان همزیستی دختران و پسران جوان را فراهم آورده است. در انتخابات امسال شمار زنان حاضر در پارلمان به 224، یعنی به حدود نیمی از کرسی‌های پارلمان رسید.
لوبس می‌نویسد: امروز سخن از ادامه فاصله موجود میان زن و مرد در بخش‌های سنتی و مذهبی جامعه نیست، بلکه در جامعه مدرن امروز، صحبت از مدارس خصوصی، بخش فرهیخته و مرفه جامعه است که در آنها والدین خواستار تحصیل فرزندانشان در کلاس‌های ویژه پسران و دختران هستند. امروز شاهد افزایش تعداد کلوپ‌های ورزشی هستیم که ویژه زنان و ممنوع برای مردان است.
این روزنامه تصریح کرد: هم اکنون در فرانسه 152 آموزشگاه ویژه دختران و پسران وجود دارد که مدیران آنها جداسازی دختران و پسران را یکی از عوامل موفقیت بیشتر دانش‌آموزان ذکر کرده‌اند.