kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
پرسپولیس امشب در عمان میزبان الاهلی عربستان است

آغاز راه دشوار پرسپولیس برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز به مصاف الاهلی عربستان می‌رود، این دیدار در عمان و به میزبانی نماینده فوتبال کشورمان برگزار می‌شود.

سرویس ورزشی-

تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز سه‌شنبه از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط مقابل الاهلی عربستان قرار می‌گیرد. این بازی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود.
شاگردان برانکو که در مرحله گروهی بالاتر از الریان قطر و الوحده امارات قرار گرفتند در نهایت به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند تا در این مرحله هم با برتری برابر لخویای قطر جواز حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا را کسب کنند.پرسپولیسی‌ها فصل قبل را علاوه بر موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی در لیگ برتر ایران به پایان بردند و فصل هفدهم را نیز با سه برد و یک تساوی آغاز کردند.
قرمزپوشان تهرانی که در حال حاضر با ۱۰ امتیاز و هشت گل زده در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند، امیدوارند که با برتری مقابل الاهلی عربستان برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا - با شیوه نوین - به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کنند.
در این مرحله العین امارات، الهلال عربستان، شانگهای و گوانگجوی چین، اوراواردز و کاوازاکی ژاپن، به همراه الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی را تشکیل می‌دهند که چهار تیم از جمع این‌ها به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.
پرسپولیس برای بازی مقابل الاهلی، سیدجلال حسینی را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار ندارد اما از طرف دیگر حسین ماهینی و محسن مسلمان که با مصدومیت جزئی مواجه بودند مشکلی برای همراهی این تیم ندارند. البته تیم برانکو حواشی دیگری را هم طی روزهای اخیر به خود دیده که مهم‌ترین آنها بحث اختلاف مهدی طارمی و گادوین منشا بود که این موضوع هم با مدیریت سرمربی تیم و دخالت سایر بازیکنان در آخرین تمرین پیش از سفر به عمان ختم به خیر شد و این دو بازیکن با عکس یادگاری که کنار یکدیگر گرفتند نشان دادند که هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند. با این وجود هواداران پرسپولیس امیدوارند تیم‌شان پس از سال‌ها بتواند برابر نماینده عربستان در دیدار رفت به برتری برسد تا به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.
آشنایی با حریف تیم پرسپولیس
اما الاهلی عربستان، حریف امروز پرسپولیس در چه سطحی است؟! در پاسخ به این پرسش باید گفت الاهلی چند ماهی می‌شود که سرگئی ربروف اوکراینی را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کرده؛ همان مربی که با دیناموکیف در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته عملکرد خوبی داشت و نشان داده مربی با کیفیتی است؛ هر چند که در دو هفته اول لیگ عربستان این تیم یک برد و یک باخت را به دست آورده است و حالا آنها با این شرایط به مصاف قهرمان ایران خواهند آمد.
در این تیم که با هزینه‌های چند ده میلیون دلاری برای تیم‌های آسیایی خط و نشان کشیده بازیکنان موثری هم حضور دارند. نقطه قوت الاهلی خط حمله‌اش است؛ خط حمله الاهلی متشکل از عمر السومه، مهاجم گلزن سوری و لئوناردو ده‌سواز، مهاجم جدید برزیلی است. السومه در 3 فصل گذشته لیگ عربستان موفق شده است 75 گل برای تیمش به ثمر برساند و 3 فصل پیاپی عنوان آقای گلی را از آن خود کرد.
مهاجم جدید برزیلی الاهلی هم گلزنی قهار است زیرا او در فصل گذشته در تیم پارتیزان بلگراد موفق شد 27 گل به ثمر رساند و عنوان آقای گلی لیگ صربستان را از آن خود کند.
خبر بد برای الاهلی این است که یکی از بازیکنان موثر این تیم به دلیل مصدومیت به بازی امروز مقابل پرسپولیس حضور نخواهد داشت. عبدالفتاح العسیری، بازیکن ملی پوش الاهلی عربستان است که بدلیل مصدومیت به همراه کاروان این تیم به عمان عازم نشد.
الاهلی از تماشاگران زیادی در حوزه خلیج‌فارس بهره می‌برد. این تیم در همین عمان وقتی با ذوب‌آهن ایران مصاف داد بیش از 17 هزار تماشاگر عرب از این تیم حمایت کردند تا نشان دهند سبزهای عربستانی در این کشور هم تنها نیستند و با اهرم فشار تماشاگران قصد دارند فشار زیادی به پرسپولیس بیاورند. یکی دیگر از نقاط قوت الاهلی دروازه‌بانش است که در طول مسابقات لیگ قهرمانان امسال موفق شده است 41 توپ را مهار کند و در این زمینه برای خودش رکورددار است.
لازم به یادآوری است که دیدار برگشت این دو تیم ۲۱ شهریور ماه در ابوظبی امارات به میزبانی الاهلی عربستان برگزار خواهد شد.