kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
خطاب به رژیم صهیونیستی

سیدحسن نصرالله: بعد از تأسیسات آمونیاک حیفا تاسیسأت هسته‌ای دیمونا را می‌زنیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید در جنگ «احتمالی» بعدی، پس از مخازن آمونیاک در حیفا، تاسیسات اتمی «دیمونا» که خطرناک‌تر است، هدف قرار خواهد گرفت.



سیدحسن نصرالله یکشنبه شب و به مناسبت یازدهمین سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه (تابستان سال 2006) طی سخنانی اعلام کرد «دشمن صهیونیستی باید این مسئله را مدنظر داشته باشد که پس از مخازن آمونیاک در حیفا، تاسیسات اتمی دیمونا  که خطرناک‌تر هم هست هدف قرار خواهد گرفت، لذا بهتر است این مسئله را هم مد نظر قرار دهد.»
وی تاکید کرد که تصمیم اسرائیل به تخلیه مواد آمونیاک در حیفا به دلیل ترس از قدرت مقاومت است و دشمن باید به فکر رآکتورهای دیمونا نیز باشد، زیرا فاجعه دیمونا خطرناکتر از آمونیاک است(به عبارتی بهتر است این تاسیسات را هم مثل تاسیسات حیفا جمع کند).
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای این سخنرانی پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه را به ملت لبنان و خانواده‌های شهدا و جانبازان تبریک گفت و این روز را روز بزرگی خواند که قهرمانان و ایثارگران آن را رقم زدند.
سیدحسن نصرالله سپس خطاب به مردم گفت: «بگذارید با توجه به فضای شاد موجود، به شما بگویم که شهدای شما امروز از شادی شما خوشحالند... نیروهای مقاومت در جنگ 33 روزه با وجود همه امکانات و تجهیزات دشمن صهیونیستی پیروز شدند.»
به گفته دبیرکل حزب‌الله «اسرائیل برای فشار به لبنان و حزب‎الله و همپیمانان آن به دولت ترامپ رجوع می‌کند، اما باید گفت که واشنگتن از طریق تهدیدات و فشارهای خود نمی‎تواند به قدرت مقاومت و اراده آن ضربه وارد کند... مسئله تعداد و یا تجهیزات و تانک نیست، بلکه مسئله اصلی مقاومت است. معادله جنگ 33 روزه نمونه‎ای از مقاومت مردان لبنان است که در سرزمین خود مقابل نظامیان دشمن که فرار را بر قرار ترجیح دادند، ایستادند.»
وی افزود‌: «شکست و ننگ دو چیزی است که نصیب دشمن اسرائیلی در سال 2006 شد و در صورت وقوع جنگ جدید باز هم نصیبش خواهد شد.  همان‌طور که هر وقت یک مسئول اسرائیلی درباره افزایش قدرت ما سخن می‌گوید، به شکستش در نبرد 2006 اعتراف دارد.»
امروز اسرائیل
 از درخت هم می‌ترسد
سیدحسن نصرالله تاکید کرد: «اسرائیلی‌ها از وارد شدن در جنگ علیه لبنان اجتناب می کنند، زیرا میزان هزینه آن را می‌دانند. آن زمانی که اسرائیل تهدید می‌کرد و حمله می‌کرد، گذشت. اکنون اسرائیل به وجود یک درخت در مرز هم اعتراض می‌کند چون از مقاومت می‌ترسد، من از مردم می‌خواهم که بروند و درخت بکارند، این کار مقاومت است و کشور را حمایت می‌کند. اسرائیل اصلا لبنان را حساب نمی‌کرد اما الان به یک درخت اعتراض می‌کند.»
نصرالله افزود: «ترامپ می‌گوید که کشورش و لبنان در جنگ علیه تروریسم شریک هستند که این جهل سیاسی وی را نشان می دهد، زیرا حزب‌الله با دولت لبنان مشارکت و همکاری دارد.»
وی گفت: «ترامپ نمی‌داند که دولت لبنان هنوز در جنگ با داعش دخالتی نکرده است. آمریکا خودش تروریسم را ایجاد می‌کند و این همان نکته‌ای است که ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات بدان اشاره کرد. آمریکا از اشغالگری اسرائیل و تروریسم در فلسطین سوریه و عراق حمایت می‌کند.»
داعش در عراق و سوریه تمام می‌شود
سیدحسن نصرالله در ادامه اعلام کرد که داعش در سوریه و عراق نابود خواهند شد و گروه‌های تروریستی در حال فروپاشی هستند و آمریکایی‌ها هم به شکست گروه‌های تروریستی که به آن تکیه کردند، اعتراف دارند.
وی با اشاره به پیروزی حزب‌الله در بیرون راندن تروریست‎ها از جرود عرسال اعلام کرد که «از تابستان 2006 تا تابستان 2017 پیروزی جدیدی در جنگی دیگر به همان روش جنگ با اسرائیل به دست آمد و اسرائیل بیشتر از همه نگران آنچه شد که در جرود عرسال و فلیطه رخ داده است. طی روزهای آینده عناصر مسلح از جرود عرسال خارج خواهند شد و پس از همکاری و کمک دمشق به سوریه منتقل خواهند شد. ارتش لبنان در بقیه مناطق جرود عرسال پس از عقب‌نشینی عناصر تروریستی و مسلح سرایا اهل‌الشام مستقر خواهد شد.»
یمن
نصرالله در پایان سخنرانی خود به تحولات یمن و ادامه جنایات عربستان اشاره کرد و گفت: «آنچه امروز در یمن رخ می‌دهد، یک فاجعه انسانی است و میلیون‌ها نفر در معرض مرگ و گرسنگی قرار دارند.» وی با تاکید بر حل سیاسی بحران یمن گفت: «جهانیان باید به سکوت خود پایان دهند و از آمریکا و عربستان بخواهند که جنگ و محاصره علیه یمن را متوقف کنند.»