kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
همه نگران لفاظی‌های ترامپ علیه پیونگ‌یانگ

نشریه ویک:آقای ترامپ! التماس می‌کنیم دهانت را ببند و از کره شمالی حرفی نزن


تشدید لفاظی‌های آمریکا و کره شمالی علیه یکدیگر موجب واکنش‌ها و ابراز نگرانی‌های زیادی از سوی کشورها، مقامات و رسانه‌های مختلف جهان به ویژه علیه ترامپ شده به نحوی که نشریه «ویک» با لحنی نامتعارف از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته از تهدید کردن کره شمالی دست بردارد و جلوی دهان گشادش را بگیرد! چرا که این لفاظی‌ها می‌تواند به جنگ اتمی بین دو کشور و کشته شدن میلیون‌ها نفر منجر شود.
تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا بیش از هر زمانی بالا گرفته و «زنگ خطر» آغاز جنگی هسته‌ای را به صدا درآورده است. این تنش‌ها و لفاظی‌ها هم در داخل آمریکا و هم در خارج آن با واکنش‌های زیادی رو به رو شده است. تا جایی که ژنرال بازنشسته «مایک مولن»، رئیس‌ پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشته نسبت به تنش فزاینده بین کره شمالی و آمریکا «شدیدا نگران» است. وی حتی تاکید کرده، «چنین لحن و زبانی از سوی رئیس‌جمهور، فضای مانور وی را از بین می‌برد و ممکن است بحران واقعا و به سرعت از کنترل خارج شود.»
«جو لومباردو»، عضو گروه آمریکایی ‹ائتلاف متحد ‏ضد جنگ» ‏نیز در گفت وگو با ایرنا گفته: ‏«دونالد ترامپ سیاست تحریک‌کننده‌ای علیه کره شمالی ‏در پیش گرفته است. او زبانی را به کار می‌برد که به ‏آتش دامن می‌زند ولی مردم آمریکا از جنگ خسته ‏هستند و نمی‌خواهند کشورشان وارد جنگ دیگری شود.» ‏
«مایک پمپئو» مدیر سیا نیز اما در مصاحبه با فاکس نیوز درباره «احتمال درگیری آمریکا و کره شمالی» گفته «امروز هیچ چیز قریب‌الوقوع نیست.»
نشریه انگلیسی «ویک» هم طی یادداشتی درباره بالا گرفتن جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، به ترامپ توصیه کرده از تهدید کره شمالی دست بکشد.
ترامپ نالایق‌ترین قلدر
به گزارش فارس، «ویک» به قلم «رایان کوپر» با لحنی نامتعارف از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته از تهدید کردن کره شمالی دست بردارد. در متن یادداشت آمده: رئیس‌جمهور ترامپ نالایق‌ترین، نادان‌ترین و بی‌مسئولیت‌ترین قلدری است که تاکنون این سمت را بر عهده داشته است. او باید به دنیا لطفی کند و آن دهان گشاد چاقش را ببندد. در این یادداشت همچنین تصریح شده، «در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما روابط با کره شمالی، اگر هم باثبات نبود، دست‌کم با این سرعت به نقطه بحرانی نرسید. از 2008 تا 2016، تقابل و تنش‌های زیادی بود، اما همواره از رسیدن به بدترین وضعیت، جلوگیری شد. اما ترامپ، به واسطه اینکه آشکارا اگر نه از زوال عقل، دست‌کم از افول عقلی ناشی از کهولت سن رنج می‌برد و به دلیل آنکه او ذاتا قلدر و بزدل است و از آنجا که جمهوری‌خواهان محافظه‌کار عموما ستیزه‌جو و جنگ‌افروز هستند، این مسئله را درک نکرده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا ذاتا یک بچه مهدکودکی متوهم است که مدام دنبال سر به سر گذاشتن کسی به مراتب کوچک‌تر و ضعیف‌تر از خود است. بنابراین، آقای رئیس‌جمهور! از جانب شهروندان آمریکایی که هر روز بیشتر وحشت‌زده می‌شوند، تمنا می‌کنم: حوله‌، پرده، ظرف کی‌اف‌سی یا هرچیز دیگری که اطرافت پیدا می‌کنی را بردار و در دهانت بگذار!»
مسکو: نگرانیم، بحران جدی است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز هشدار داده که احتمال یک درگیری مسلحانه میان کره شمالی و آمریکا «بسیار زیاد» است.
«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه که با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت‌وگو کرده می‌گوید: «واشنگتن به طور کامل پیامدهای یک درگیری مسلحانه در منطقه را درنظر نگرفته است. سناتورهای آمریکایی در تلاشند تا به مردم خود بگویند که نیاز نیست نسبت به این مسئله نگران باشند چراکه مردم در آمریکا کشته نخواهند شد بلکه در کشورهای دیگر از جمله کره شمالی و همچنین کره‌ جنوبی مردم جان خواهند باخت.»
همچنین جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس به دولت کشورش هشدار داده از هرگونه مداخله نظامی در کره شمالی اجتناب کرده و همچنین از دولت «جنگ‌طلب و دمدمی‌مزاج» دونالد ترامپ پیروی نکند. کوربین این را هم گفته که «جهان بار دیگر با تهدید یک جنگ هسته‌ای فاجعه بار روبه‌رو شده است.»