kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
نگرانی رژیم صهیونیستی از موقعیت سیاسی نظامی مقاومت لبنان

هاآرتص: این حزب‌الله است که قاعده بازی با اسرائیل را تعیین می‌کند

روزنامه هاآرتص به صراحت اعتراف کرد این حزب‌الله است که برای اسرائیل قاعده بازی را مشخص می‌کند و همین امر موجب نگرانی سران صهیونیست شده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، هاآرتص افزود، رفتار و روش حزب‌الله حاکی است که این حزب درصدد ترسیم خطوط قرمز جدید برای اسرائیل است به این معنی که اگر به حاکمیت لبنان تجاوزی صورت بگیرد، اسرائیل باید بهای گزافی بپردازد.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، آنچه اکنون جریان دارد بسیار عمیق‌تر از آن است که دیده می‌شود و موقعیت سیاسی- نظامی حزب‌الله بر دامنه نگرانی رژیم صهیونیستی از مقاومت لبنان افزوده است.
نویسنده این مقاله با اشاره به تحرکات نظامی حزب‌الله در مرزهای جنوبی لبنان نوشت، این تحرکات پاسخی به حمله جنگنده‌های اسرائیلی است که اخیرا در دره بقاع صورت دادند و در واقع این تحرکات خط و نشان حزب‌الله برای تل‌آویو بود.
هاآرتص همچنین به حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه پرداخت و افزود، حزب‌الله تجربیات عملیاتی مهمی اندوخته و در عین حال به توانایی‌های نظامی خود اطمینان پیدا کرده است. آنها در حال حاضر ده‌ها هزار فروند موشک در اختیار دارند که قادر است هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهد.
در این یادداشت به ترور فرماندهان حزب‌الله توسط اسرائیل هم اشاره شده و تاکید شده است وقتی سیدحسن نصرالله می‌گوید انتقام ترور فرماندهان حزب‌الله را می‌گیرد حتما این کار را خواهد کرد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی پیشتر اعلام کرده بود حزب‌الله امروز با جنگ 33روزه تفاوت بسیار دارد و به سرعت می‌تواند خود را به دهمین قدرت برتر جهان در زمینه سیستم موشکی تبدیل کند.
در این گزارش تاکید شده بود که حزب‌الله حتی درصدد مخفی کردن توان موشکی‌اش برنیامده و با افتخار اعلام کرده این قدرت را دارد که هر نقطه‌ای را در خاک سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهد.
یک مقام اطلاعاتی ارشد اسرائیل نیز گفته به سپر موشکی گنبد آهنین و تامین امنیت هوایی اسرائیل نمی‌توان اعتماد داشت چرا که حزب‌الله به توان نقطه‌زنی شهرهای مهم اسرائیل دست یافته است.
تحلیلگران سیاسی و نظامی منطقه معتقدند افزایش روحیه شهادت‌طلبی شجاعت و دلاوری‌های رزمندگان مقاومت عامل اصلی قرار گرفتن حزب‌الله در اوج قدرت سیاسی- نظامی است این امر موجبات وحشت صهیونیست‌ها را فراهم کرده است.
به گفته این تحلیلگران رزمندگان مقاومت با روحیه‌ بالای خود هرگز اجازه نمی‌دهند رژیم صهیونیستی بتواند به ذره‌ای از خاک لبنان تجاوز کند و مقاومت را هدف قرار دهد. چرا که مقاومت توانست توان خود را در جنگ 33روزه به نمایش بگذارد.