kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

عملیات مشترک داعش و آمریکا علیه حشدالشعبی 40 نفر شهید شدند

نظامیان آمریکایی همسو با تروریست‌های تکفیری با گلوله‌باران نیروهای بسیج مردمی در منطقه مرزی عراق و سوریه، 40 نفر از اعضای بسیج را به شهادت رساندند.



«گردان سیدالشهدا» وابسته به بسیج مردمی عراق با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرده، نیروهای آمریکایی که پیش از این به بسیج مردمی هشدار داده بودند به مناطق مرزی سوریه نزدیک نشوند، صبح دوشنبه مواضع بسیج را در این منطقه با توپخانه به شدت گلوله‌باران کردند.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است «نیروهای آمریکایی پایگاه‌های گردان سیدالشهدا را با بمب‌های هوشمند و توپخانه هدف قرار دادند.»
گردان سیدالشهدا در پایان بیانیه خود درباره پیامدهای این اقدام ارتش آمریکا هشدار داده و اعلام کرده که به آن پاسخ خواهند داد و در قبال آن سکوت نخواهند کرد.
گردان سیدالشهدا از دولت عراق نیز خواسته تا تحقیقات خود را درباره این حمله نظامیان آمریکایی که به شهادت 40 نفر از اعضای این گردان منجر شد، آغاز کند. سخنگوی این گردان هم درباره این حملات چنین موضع گرفت که «امروز آمریکا و داعش علیه حشدالشعبی عملیات مشترکی برگزار کردند.»
واکنش آمریکا
اما در مقابل، سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش مدعی شده که گزارش‌ها در مورد کشته شدن اعضای بسیج مردمی «دقیق نیست.»(!)
کارشناسان می‌گویند، اگر بغداد در برابر این اقدام آمریکایی‌ها، واکنش قاطعی نشان ندهد، حملات مشابه نظامیان آمریکایی طی هفته‌ها و ماه‌های آتی تکرار خواهد شد.
منطقه مرزی عراق و سوریه مدتی است که تحت کنترل بسیج مردمی قرار دارد. این منطقه بسیار راهبردی است و محور مقاومت را از ایران تا لبنان به هم پیوند می‌زند.
«احمد المکصومی» معاون دبیر کل گردان سیدالشهدا همچنین در این‌باره گفته، «نیروهای بسیج مردمی پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان آمریکایی خواهند داد.» اما مقامات دولتی عراق تا عصر دیروز به این حمله آمریکایی‌ها، واکنشی نشان نداده‌اند.