kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

ترامپ: کاخ سفید یک زباله‌دانی است ، به همین دلیل واشنگتن را دوست ندارم

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر کاخ‌سفید را به یک «زباله‌دانی واقعی» تشبیه کرده و گفته دوست ندارد زیاد در آن و در شهر واشنگتن باشد.


کاخ سفید این روزها حال و روز خوبی ندارد و به یک «کاروانسرا» شبیه‌تر است تا به یک «کاخ»، چرا که هر لحظه رسانه‌ها منتظر اعلام عزل و نصب‌های جدید در آن هستند به طوری که تایمز انگلیس در کاریکاتوری مسئله بی‌ثباتی مدیریتی در کاخ سفید را به مسخره گرفته است. «ترامپ» دوشنبه گذشته «آنتونی اسکاراموچی» مدیر ارتباطات کاخ سفید را از کار برکنار کرد. مدیر ارتباطات کاخ سفید 10 روز پس از انتصاب به این سمت از کار برکنار شد. پس از انتصاب او به این سمت، سخنگوی کاخ سفید و اندکی بعد رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور از سمت خود کناره‌گیری کردند. جان کلی، ژنرال بازنشسته و وزیر پیشین امنیت داخلی آمریکا، دوشنبه صبح با ادای سوگند کار خود را به عنوان رئیس‌دفتر جدید کاخ سفید آغاز کرد و گفت انضباط «نظامی»! را در کاخ سفید اجرا خواهد کرد.
پیش از این مقامات نیز «مایکل فلین»، وزیر امنیت ملی آمریکا به دلیل آنچه که «تماس اعلام نشده با مسئولان روس‌ها» خوانده شد، مجبور شده بود از سمت خود استعفا کند. هفته گذشته همچنین برخی رسانه‌های آمریکایی مثل سی‌ان‌ان اعلام کردند که «تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هم بر سر موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته‌ای با ایران و همچنین ترکیب پرسنل وزارت خارجه آمریکا با دونالد ترامپ دچار «اختلافات جدی» شده و تصمیم گرفته تا پیش از پایان سال جاری میلادی از سمت خود استعفا ‌دهد. هر چند خود تیلرسون دو روز بعد این خبر را تکذیب کرد و گفت تا زمانی که ترامپ بخواهد به وظیفه خود با عنوان وزیر خارجه ادامه می‌دهد. روزنامه تایمز انگلیس با اشاره به رفتن و آمدن‌های پی‌درپی مقامات به کاخ سفید، کاریکاتوری کشیده که در آن یک صف دیپلمات با ساک و چمدان در حال ورود و یک صف هم در حال خروج از کاخ سفیدند.  اما  مستاجر جدید کاخ سفید هنوز یک سال نشده از آن خسته شده است. ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم گفته بود به کاخ سفید می‌رود تا سیفون را بکشد و همه مقامات فاسد را از این کاخ بیرون بریزد.
رئیس‌جمهور آمریکا هفته قبل نیز در سخنرانی خود در جمع پیشاهنگان این کشور، کاخ سفید را مجددا به «چاه توالت» و «مرداب» تشبیه کرد و گفت: «من به واشنگتن و کاخ سفید رفتم و همه سیاستمداران را دیدم و باتلاق موجود را دیدم. این‌جا اصلا مکان خوبی نیست. من اعلام کرده‌ام باید به جای عبارت باتلاق سیاسی از عبارت «چاه مستراح» و یا شاید «مرداب» استفاده کنیم.» دیروز اما خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دونالد ترامپ اخیرا در باشگاه «گلف» نیوجرسی به همبازی‌هایش گفته که «کاخ سفید یک زباله» دانی واقعی است و به همین دلیل او دوست ندارد زیاد در واشنگتن باشد.» بر اساس این گزارش، کاخ سفید به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است. در این گزارش به صحنه‌ای اشاره شده که ترامپ در حال گپ زدن با برخی از اعضای باشگاه است که در آن هنگام به آنها می‌گوید به این دلیل به طور مداوم به باشگاه گلف در «بدمینستر» نیوجرسی می‌آید، زیرا «کاخ سفید یک زباله‌دانی واقعی است.»