kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
رئیس سازمان راهداری:

9هزار اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین درنظر گرفته شده است

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جزییات اقدامات صورت گرفته برای تسهیل سفر زائران اربعین امسال را اعلام کرد.


داود کشاورزیان دیروز در یک نشست خبری گفت: امسال پیش‌بینی شده که مسافران از مرز خسروی اعزام شوند و سازمان راهداری برای افزایش گیت‌های بازرسی و سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ اتومبیل برنامه‌هایی را در نظر گرفته و نیز مسیر مرز خسروی نیز به صورت کامل آسفالت شده است. همچنین شرکت‌های تعاونی نیز مثل پارسال حدودا 9 هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در این ایام در نظر گرفته‌اند.
 کشاورزیان تصریح کرد: کارهای زیربنایی برای اربعین انجام و در این بین جاده ایلام تعریض شده و گیت‌های مورد نظر نیز تأمین شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که باتوجه به احتمال افزایش زائران اربعین در سال جاری آیا نمی‌خواهید تعداد اتوبوسهای مربوطه را بیشتر کنید گفت: درست است که تعداد زائران بیشتر می‌شود ولی ظرفیت ما برای این کار همین قدر است!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس‌سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای هم اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته دوربین‌های ثبت تخلفات را نصب کرده بودیم اما جریان کاهش تخلفات در بین مسافران هنوز به طور کامل جا نیفتاده بود ولی با افزایش تمرکز این دوربین‌ها توانستیم جریانی را بر‌ای کاهش تخلفات در بین مسافران راه‌اندازی کنیم که این اقدامات با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد. معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه به دستگاه‌های توزین در حال حرکت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 35 دستگاه توزین فعال در کشور وجود دارد.
 کشاورزیان با اشاره به اینکه شروع قرارداد متمرکز برای نصب این دستگاه درکل راه‌های کشور در اواخر سال گذشته به امضا رسید، افزود: این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال ساخت است و با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانیم مانع تردد کامیون‌هایی که دارای بارهای غیر مجاز است شویم.
وی همچنین به موضوع خرید آسفالت نیز اشاره کرد و گفت: تمامی تولیدکنندگان آسفالت باید گواهی‌نامه لازم را از مرکز تحقیقات دریافت کنند و در آینده نزدیک افزایش کیفیت و استفاده از دانش فنی روز در تمامی بخش‌های راهداری اجباری می‌شود. کشاورزیان تصریح کرد: تولیدکنندگانی که محصولات آنها تنها ظاهری مناسب داشته باشد ولی از کیفیت و دانش فنی برخوردار نباشد در همان مرحله اول مناقصه کنار گذاشته می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه تمامی رانندگان کامیون باید دارای کارت هوشمند و بارنامه باشند، گفت: در گذشته برخی از رانندگان بدون داشتن کارت هوشمند و نیز با بارهای غیر مجاز در جاده‌ها تردد می‌کردند که با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی با این رانندگان برخورد شد و در حال حاضر تردد بدون کارت هوشمند و بارنامه در تمامی جاده‌های غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.