kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خبر داد

آغاز عملیات بازسازی ورزشگاه آزادی با 160 میلیارد تومان بودجه

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از آغاز زون به زون مقاوم سازی ورزشگاه آزادی خبر داد.


مصطفی مدبر با بیان اینکه بعد از دیدار تیم ملی فوتبال مقابل ازبکستان، بازسازی استادیوم یکصد هزار نفری آزادی در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: با برداشتن لایه‌های اولیه که سکوی تماشاگران روی آن قرار داشت، کارمان را شروع کردیم. باید لایه‌های زیرین ترمیم شوند و بعد مجدداً صندلی‌گذاری انجام شود. یکی از انتقادات همیشگی به استادیوم یکصد هزار نفری مربوط به آبریزش‌هایی بود که در طبقه دوم صورت می‌گرفت. درجریان بازسازی صورت گرفته به این مشکل رسیدگی خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: بازسازی مجتمع ورزشی آزادی آغاز شده این اقدام را به صورت زون به زون پیگیری می‌کنیم. برای بازسازی آزادی باید یا کل ورزشگاه را تعطیل می‌کردیم یا همزمان با بهره‌برداری اقدامات لازم را انجام می‌دادیم اما ترجیح مان این بود که همزمان با بهره‌برداری، کار بازسازی را پیش ببریم. فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها به این موضوع توجه داشته باشند که فقط آزادی نمی‌تواند میزبان مسابقات آنها باشد. اگر پیش از این می‌گفتیم دیدارهای خود را در جایی غیر از تهران و آزادی برگزار کنید، با اعتراض‌هایی مواجه می‌شدیم چرا که ورزشگاه‌های دیگر شهرها خیلی مناسب نبود اما امروز دیگر برای این موضوع جای انتقادی نیست.
افتتاح ۴۰ پروژه در دستور کار است
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به بودجه سال جاری این شرکت تصریح کرد: ۴۵۰میلیارد تومان بودجه سال ۹۶ است، این بودجه نسبت به بودجه سال گذشته و به دلیل اتمام پروژه‌های بزرگ ورزشی به اتمام رسیده است. اگر این بودجه مصوب به طور کامل تخفیف پیدا کند، می‌توانیم امسال ۴۰ پروژه ورزشی را افتتاح کنیم. البته این آمار و ارقام جدا از هزینه‌های ۱۶۰ میلیاردی است که برای بهسازی و بازسازی ورزشگاه آزادی برآورد شده است. اگر این هزینه طی دو سال به دست ما برسد روند بازسازی آزادی را انجام خواهیم داد.
مدبر دررابطه با بدهی‌های دو تیم پرسپولیس و استقلال بابت اجاره ورزشگاه آزادی مطرح شد و اینکه آیا در تفاهم نامه امضاء شده برای بلیت فروشی این موضوع لحاظ شده است، اظهار داشت: البته پرسپولیس و استقلال بدهی خیلی زیادی به ما ندارند، عدد این بدهی جزئی است اما در تفاهم نامه‌ای که برای فروش بلیت امضاء شده است، بندی لحاظ شده برای اینکه مبلغ اجاره ورزشگاه آزادی را از همین فروش بلیت برداشت کنیم.